علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

  • ۱۳۰۳

تماشای ویدیو هایی که در اینستاگرام آپلود می شود، جزئی جدایی ناپذیر از استفاده ما در این برنامه محبوب است. اما برخی از کاربران در این بخش دچار مشکل می شوند و پس چند ثانیه پخش ویدیو، ادامه پخش متوقف می شود و یا شاید دیگر فیلم دیگری را هم نتوانند ببینند.

اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه شده اید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. امروز در اینستاگرام ها روش های رفع مشکل پخش و باز نشدن ویدیو در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد.

۹ روش رفع مشکل پخش و باز نشدن ویدیو اینستاگرام

How to Fix Instagram Video Won’t Play?

اینستاگرام به صورت خودکار ویدیو هایی که باز می کنید را برای شما پخش می کند و نباید مشکل خاصی در این رابطه رخ دهد. اما برای برخی از کاربران این برنامه، پخش ویدیو متوقف می شود و دایره ای برای ریلود کردن ویدیو ظاهر می شود که تاچ کردن روی آن هم تاثیری روی پخش مجدد نخواهد داشت و شاید دیگر در نمایش سایر فیلم ها هم مشکل پیدا کنید. روش هایی که برای رفع این مشکل وجود دارند را مرور خواهیم کرد.

علل عدم نمایش و مشکل پخش ویدیو در اینستاگرام


ابتدا بهتر است نگاهی به دلیل دانلود نشدن فیلم در اینستاگرام بیاندازیم. خود اینستاگرام مشکل عدم پخش را به دلایل مختلفی اعلام کرده است که برخی از گوشی ها مانند مدل های قدیمی تر مانند Samsung Galaxy S4, S5, Note 3 و حتی مدل های جدید تر مانند HTC 10, Galaxy S7/S7 Edge, Galaxy S8, Note 8 هم دیده می شود. اما اساسا چهار دلیل اصلی برای عدم پخش ویدیو در اینستاگرام وجود دارد:

اتصال ضعیف اینترنت، این مشکل بیشتر در حال استفاده از داده های سیمکارت پیش می آید و شما نیاز به اینترنت خوب دارید.
فعال بودن حالت صرفه جویی در انرژی، در صورت فعال بودن Power Saving در گوشی ها، امکان پخش خودکار در اینستاگرام غیر فعال می شود و ممکن است مشکلاتی در این زمینه به وجود آید.
آپدیت نبودن اینستاگرام، از نسخه های قدیمی برنامه ایستاگرام استفاده می کنید و یا فایل های اصلی برنامه آسیب دیده اند.

میتوانید بروزترین نسخه ی اینستاگرام هم در این صفحه دانلود کنید.
حذف شدن ویدیو، قبل از تماشای فیلم توسط مالک فیلم، ویدیو حذف می شود و نمی توانید ادامه آن را ببینید.
عدم وجود حافظه، برای پخش ویدیو باید فضای کافی در گوشی شما وجود داشته باشد.


روش حل مشکل عدم پخش ویدئو در اینستاگرام


ابتدا قبل از هرکاری پیشنهاد می کنیم گوشی خود را یک بار ریستارت کنید. به همین سادگی و با صرف چند دقیقه وقت، احتمال دارد که مشکل شما رفع شود.

غیر فعال کردن صرفه جویی در انرژی برای مشکل پخش نشدن ویدیو در اینستاگرام


با توجه به دلیل های دانلود نشدن فیلم در اینستاگرام که اشاره کردیم، باید Power Saving Mode را هم غیر فعال کرده باشید. در اندروید های ۶ و قدیمی تر، به تنظیمات گوشی رفته و Battery را انتخاب کنید. حال روی Battery Saver تاچ کنید. شما باید دکمه Battery Saver را خاموش یا off کنید.

یا میتوانید برنامه ی برای باطری خود در این صفحه دانلود کنید .

روش حل مشکل عدم پخش ویدئو در اینستاگرام

اگر از اندروید ۷ و جدیدتر استفاده می کنید، به تنظیمات گوشی بروید و روی Device Maintenance تپ کنید. حال Battery و سپس Performance Mode را انتخاب کنید. در بین گزینه های نشان داده شده روی High performance/Entertainment تاچ کنید.

علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

بعد از انجام این کار، اینستاگرام را ببندید و مجدد آن را باز کنید.


چرا فیلم های اینستاگرام پخش نمیشه؟

بررسی وضعیت اینترنت برای رفع مشکل پخش ویدیو در اینستاگرام


اینترنت خود را بررسی کنید. سعی کنید مکان خود را تغییر دهید تا سیگنال بیشتری دریافت کنید. بهتر است با مرورگر خود یک وبسایت را باز کنید تا مطمئن شوید اتصال اینترنت به خوبی برقرار است. هر چه اینترنت شما قوی تر و پرسرعت تر باشد، ویدیو ها بهتر و روان تر اجرا می شوند.

علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

ایجاد حافظه خالی کافی در گوشی


همانطور که در علت عدم پخش ویدیو در اینستاگرام اشاره کردیم، برای پخش ویدیو به حافظه خالی نیاز دارید. اگر حافظه داخلی گوشی شما پر شده است، باید اقدام به خالی سازی فضا کنید.

همچنین اگر ویدیوی شما به دلیل قانون کپی رایت حذف شد، مطالعه مطلب قوانین کپی رایت اینستاگرام چیست؟ حل مشکل ارور کپی رایت در اینستاگرام برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.


پاک کردن کش اینستاگرام برای مشکل توقف ویدیو در اینستاگرام


احتمال دارد Cache اینستاگرام شما حجیم شده باشد و در استفاده از برنامه دچار مشکلاتی بشوید. در این زمان اگر هنوز مشکل شما حل نشده است، بهتر است کش اینستاگرام را پاک کنید.

قبلا در اینستاگرام ها روش پاک کردن کش برنامه ها را آموزش داده ایم و این فرآیند را روی Instagram انجام دهید.

این مشکل برای کاربران آیفون هم در بخش  Settings > General > iPhone Storage و انتخاب اینستاگرام و تاچ روی Offload App قابل انجام است.

پاک کردن کش اینستاگرام برای مشکل توقف ویدیو در اینستاگرام

غیر فعال کردن حالت عدم پخش خودکار فیلم در اینستاگرام


اگر از اینترنت وای فای استفاده می کنید، این روش برای شما قابل انجام نیست اما در صورت استفاده از داده های سیم کارت، اینستاگرام را باز کرده و به تنظیمات یا Options بروید. سپس Cellular Data Use را انتخاب کرده و Use less Data را غیر فعال کنید. با اینکار ویدیو به صورت خودکار پخش می شود احتمالا مشکل توقف ویدیو در اینستاگرام شما رفع شود.

رفع مشکل پخش نکردن ویدیو در اینستاگرام با آپدیت کرن برنامه یا حذف و نصب مجدد


سعی کنید برنامه خود را آپدیت کنید. اگر با این کار مشکل رفع نشد، بعد از آپدیت کردن اقدام به حذف کامل برنامه و نصب مجدد ان کنید. ابتدا برنامه را به صورت کامل از گوشی خود حذف کنید. سپس آخرین آپدیت ارائه شده را دانلود و نصب کنید.

علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

ریست کردن تنظیمات شبکه گوشی برای رفع مشکل پخش فیلم در اینستاگرام

از آنجایی که مشکل پخش فیلم اینستاگرام می تواند به دلیل وجود مشکل در شبکه باشد، بهتر است تنظیمات شبکه گشوی را ریست کنید.

توجه داشته باشید که با این کار اطلاعات شبکه شما مانند تنظیمات وای فای، داده سیم کارت و.. ممکن است حذف شوند.

برای این کار در آیفون به تنظیمات، General و سپس بخش Reset بروید. حال Reset Network Settings را انتخاب کرده و باید پسورد یا رمز عبور خود را وارد کنید.

علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

در اندروید هم به تنظیمات و قسمت Backup and reset بروید. روی Reset network تاچ کرده و در پیام نشان داده شده،Reset را بزنید. البته در گوشی های با اندروید پایین ممکن است این گزینه در دسترس نباشد و فقط امکان ریست فکتوری به شما داده می شود.


استفاده از نسخه وب اینستاگرام


اگر نیاز به راه حل سریع برای دیدن یک ویدیو دارید و یا تا زمان رفع مشکل نیاز به ابزار دیگری دارید، پیشنهاد می کنیم از نسخه وب اینستاگرام بر روی گوشی استفاده کنید. فقط کافی است تا به وبسایت اینستاگرام رفته و با وارد کردن رمز عبور و پسور، وارد اکانت خود شده و ویدیوی مورد نظر را تماشا کنید.

علت و حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینستاگرام

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.