آموزش انجام اتوماتیک کارها در اندروید با برنامه MacroDroid

  • ۱۳۶۱

 تا حالا دوست داشته‌اید که اسمار‌ت‌فون اندرویدی خود را به نرم‌افزاری مجهز کنید که کار‌های مورد نظر شما را به صورت خودکار انجام دهد؟ برای مثال هنگام قطع کردن شارژ گوشی، به قسمت "Power Saving" منتقل شوید یا این ویژگی‌ به صورت خودکار فعال شود.

چنین کار‌هایی با استفاده از نرم‌افزار "MacroDroid" امکان‌پذیر می‌باشد. در واقع این نرم‌افزار شما را قادر می‌سازد تا بتوانید کار‌های مورد نظر خود را در نرم‌افزار در قالب "ماکرو" تعریف کرده و انجام آن را بر عهده نرم‌افزار بسپارید. در ادامه می‌خواهیم چگونگی کار با این نرم‌افزار را برای شما آموزش دهیم.

شروع آموزش استفاده از نرم‌افزار MacroDroid اندروید:

1. تصویر زیر، صفحه‌ای است که بعد از نصب و اولین اجرا نمایش داده خواهد شد. با لمس کردن آیکون "فلش" در گوشه سمت راست صفحه، آموزش‌‌هایی را پیرامون نرم‌افزار مشاهده خواهید کرد.

How.To.Use.MacroDroid.Android

 2. عکس زیر، صفحه اصلی نرم‌افزار بوده و همانطور که مشاهده می‌کنید، شامل 6 خانه می‌باشد. همچنین اگر بخواهید عملکرد نرم‌افزار را در انجام اتوماتیک کار‌ها متوقف کنید، کافیست دکمه لغزنده موجود در گوشه بالای صفحه را لمس کنید.

How.To.Use.MacroDroid.Android

- Add Macro: برای اضافه کردن ماکرو یا همان دستورالعمل‌های مورد نظر خود، می‌توانید از این قسمت استفاده کنید که خانه آن به رنگ قرمز می‌باشد.

- Macros: لیست ماکرو‌ یا دستورالعمل‌های ایجاد شده توسط شما در این قسمت به نمایش در می‌آید.

- Settings: قسمت تنظیمات نرم‌افزار که چندان اهمیتی نداشته و بعید است نیازی به این قسمت پیدا کنید.

- Templates: نمونه‌ای از ماکرو‌های کاربردی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و برایتان پیشنهاد می‌شود را می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

How.To.Use.MacroDroid.Android

- Export/Import: قسمتی برای وارد و خارج کردن دستورات در حافظه

- Forum: برای انتقال به بخش تالار گفتگوی نرم‌افزار، روی این گزینه ضربه بزنید. البته برای انتقال نیاز به نرم‌افزار تغییر آی‌پی خواهید داشت!


3. حال ما به مهم‌ترین بخش نرم‌افزار یعنی "Macro" می‌رویم. عکس زیر صفحه نخست این بخش بوده و توجه داشته باشید که این قسمت خود دارای 3 بخش مختلف تحت عنوان‌های "Tiggers"، "Actions" و "Constraints" می‌باشد.

How.To.Use.MacroDroid.Android

How.To.Use.MacroDroid.Android

How.To.Use.MacroDroid.Android

 نکته مهم: برای عملی کردن یک ماکرو، باید حداقل یک دستورالعمل را در قسمت "Actions" و "Tiggers" تعریف کرده باشید.

همانطور که مشاهده کردید، گزینه‌های مختلفی در هر سربرگ وجود دارد. عناوین هر کدام از گزینه‌های موجود در صفحات کاملاً مشخص و معلوم بوده و بستگی به نوع ماکروی مورد نظر خود، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. شایان ذکر است که با انتخاب هر عنوان در این صفحات، زیر مجموعه‌های آنان که شامل نوع انجام کار می‌باشد، نمایش داده می‌شود.

4. حال ما می‌خواهیم برای نمونه یک ماکرو تعریف کنیم!

ماکروی ما بدین صورت است که می‌خواهیم: "مرورگر گوگل کروم، به صورت اتوماتیک پس از روشن کردن وایفای‌ راه‌اندازی شود"

- برای این کار به قسمت "Add Macro" رفته و روی بخش "Connectivity" را لمس می‌کنیم. پس از آن زیر مجموعه‌های آن نمایش داده شده و "Wifi State Charge" را انتخاب می‌کنیم.

How.To.Use.MacroDroid.Android

 - اینک کافیست "Wifi Enabled" را انتخاب کنید.

How.To.Use.MacroDroid.Android

 - در مرحله بعدی به سربرگ "Action" رفته و روی بخش "Applications" ضربه بزنید.

- در منوی باز شده "Launch Application" را لمس کنید.

How.To.Use.MacroDroid.Android

 - همانطور که مشاهده می‌کنید، لیستی از اپلیکیشن‌ها به نمایش در می‌آید و شما باید "Chrome" را انتخاب نمایید.

How.To.Use.MacroDroid.Android

 - پس از تایید ماکرو، کافیست به بخش "Macros" رفته و ماکروی مورد نظر خود را مشاهده کنید. از این مرحله به بعد با هر بار روشن کردن وای‌فای، مشاهده خواهید کرد که مرورگر گوگل کروم نیز به صورت خودکار راه‌اندازی می‌شود.

How.To.Use.MacroDroid.Android

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.