آموزش نرم افزار سی پی یو زد CPU-Z اندروید

  • ۹۱۴

 گاهی لازم می‌شود که از مشخصات سخت‌افزاری گوشی یا تبلت اندرویدی خود مطلع شویم. این کار می‌تواند دلایل مختلفی همچون تطابق دادن نرم‌افزار‌های مختلف با سخت‌افزار، آگاهی از قدرت سخت‌افزاری و اجرای بازی‌ها، مقایسه دو گوشی با یکدیگر، تست کارایی موبایل، و... داشته باشد.

از جمله مهم‌ترین و معروف‌ترین نرم‌افزار‌های نمایش مشخصات سخت‌افزاری اندروید، CPU-Z است که کار با آن بسیار راحت بوده و بدون نیاز به دانش خاصی می‌توانید از آن استفاده نمایید.

برگه SOC

در این برگه می توانید اطلاعات پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی را مشاهده کنید. اطلاعاتی از قبیل مدل، تعداد پردازنده، معماری ساخت، سرعت پردازش، Clock Speed، مقدار مصرف شده و... در این بخش قابل مشاهده هستند:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه Device

در این برگه می توانید اطلاعاتی از قبیل مدل تلفن همراه، برند سازنده، برد استفاده شده، اندازه صفحه نمایش، رزولوشن صفحه نمایش، تراکم صفحه نمایش، وزن، حافظه کلی رم، مقدار فضای باقی مانده، اندازه حافظه ذخیره سازی، فضای باقیمانده از حافظه ذخیره سازی و تاریخ ترخیص دستگاه دسترسی پیدا کنید:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه System

در این برگه اطلاعاتی از قبیل نسخه اندروید، نسخه API، بوت لودر، شماره ساخت، نسخه OpenGL، معماری ساخت کرنل، نسخه کرنل، دسترسی روت و زمان بیداری تلفن همراه قابل دسترسی است:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه Battery

در این برگه می توانید از سلامت باتری دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. مقدار باقیمانده از باتری، تکنولوژی ساخت، دما، ولتاژ، ظرفیت و وضعیت شارژ باتری از دیگر چیز هایی هستند که در این برگه قابل دسترسی هستند:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه Thermal

در این برگه می توانید حرارت سنسورهای دستگاهتان را چک کنید:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه Sensors

در این برگه تمام سنسورهای دستگاهتان موجود هستند و می توانید آخرین وضعیت آنها را مشاهده کنید:

how_to_use_cpu-z_android

 برگه About

در این برگه توضیحاتی از نسخه نرم افزار وجود دارد. از این بخش می توانید از این بخش به Help و FAQ و تنظیمات نرم افزار دسترسی داشته باشید:

how_to_use_cpu-z_android

 بخش Settings

در این نرم افزار کاربران قادر به انجام دادن تنظیمات خاصی نیستند. به همین خاطر در این بخش فقط می توانید تعیین کنید که حرارت با واحد سلسیوس نمایش داده شود یا فارنهایت. و در دیگر بخش تنظیمات می توانید بعضی از قسمت های تلفن همراه را نمایش دهید یا نمایش آن ها را غیر فعال کنید:

how_to_use_cpu-z_android

برای مشاهده ی آموزش های مربوط به این برنامه به این صفحه بروید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.