بیمه‌نامه خودرو، از 120 سال پیش تاکنون

  • ۱۰۰۷

همراه مکانیک

بیمه‌نامه خودرو یکی از بهترین ضمانت‌ها برای مالکین خودرو است تا در صورت وارد آمدن خسارات مختلف، بتوانند هزینه‌های خود را پوشش دهند و نگرانی بابت حوادث احتمالی نداشته باشند. تصور کنید که فردی در یک حادثه رانندگی، باعث وارد آمدن خسارت به خودرویی دیگر شده است و خسارات جانی نیز به سرنشینان هر دو خودرو وارد شده است. اینجا است که فرد مقصر می‌تواند از بیمه برای پرداخت خسارات تا سقف معینی استفاده کند. اما بیمه خودرو برای اولین بار در کجا به وجود آمد و امروزه به چه شکل‌هایی وجود دارد؟ کدام انواع بیمه اجباری است؟

اولین بیمه‌نامه‌های خودرو در طول تاریخ

کشور آمریکا زادگاه بیمه‌نامه‌های خودرو است. دقیقاً در 122 سال پیش در ایالت ماساچوست آمریکا، اولین بیمه‌نامه خودرو صادر شد. بعد از گذشت یک دهه، در این کشور قانونی وضع شد که تمامی مالکان خودرو را موظف به دریافت بیمه‌نامه برای خودروهایشان می‌کرد. اما قانون بیمه اجباری برای وسایل نقلیه در ایران، در 52 سال پیش وضع شد و تاکنون نیز ادامه دارد.

به طور کلی بیمه‌نامه‌های خودرو، انواع مختلفی مانند، شخص ثالث، بیمه بدنه و بیمه حوادث دارند که برخی از آن‌ها با هم ادغام شده و با خرید یک نوع بیمه‌نامه در اختیار شما قرار می‌گیرند. در کشور ما البته تفاوت‌هایی با سایر کشورها در خصوص قوانین مربوط به بیمه خودرو وجود دارد و البته وجود این تفاوت‌ها امری طبیعی است. مثلاً در برخی از کشورها ممکن است بیمه مربوط به بدنه خودرو اجباری باشد؛ اما در کشور ما جزو بیمه‌های اختیاری قرار گرفته است.

بیمه خودرو مانند بیمه عمر یا بیمه آتش‌سوزی، یک روش بسیار عالی برای روزهایی است که همه ما آن را با عنوان «روز مبادا» می‌شناسیم. زمانی که شما یک قرارداد بیمه برای خودروی خود ثبت می‌کنید، در واقع با یک شخص حقوقی به نام بیمه‌گذار، وارد معامله می‌شوید. به این ترتیب که وی نسبت به شما تعهداتی دارد که در شرایط مربوط به آن باید به آن‌ها پایبند بماند. شما نیز به عنوان بیمه‌گر، تعهداتی دارید که در متن قرارداد به طور دقیق به آن‌ها اشاره شده است. بنابراین حتما در زمانی که می‌خواهید خودرو خود را بیمه کنید، برای آگاهی از حقوق و وظایف خود، حتما متن قرارداد را با دقت بخوانید تا از خسارات و سوءتفاهم‌های احتمالی در روزهای آینده جلوگیری کنید.

بیمه‌نامه خودرو از 120 سال پیش تاکنون

همراه مکانیک، همراه شما در قیمت‌گذاری خودرو

تعیین قیمت خودروهای تصادفی و رنگ شده کار ساده‌ای نیست. خصوصاً آن که فاکتورهای زیادی مانند تخفیف بیمه و مشخصات فنی در قیمت‌گذاری خودرو دخیل هستند که کار قیمت‌گذاری را از این هم سخت‌تر می‌کنند. ابزار قیمت گذاری خودرو در همراه مکانیک، ابزاری پرقدرت و کاربردی است که با کمک آن می‌توانید هر نقطه از ماشین که دارای رنگ است را مشخص کرده، مدل و میزان کارکرد خودرو را وارد کنید، تخفیف بیمه را اعمال کرده و در کسری از ثانیه قیمت روز خودروی خود را مشاهده کنید! شما حتی در همراه مکانیک می‌توانید خودروی دست دوم خود را فروخته یا به خودروی موردعلاقه‌تان دست پیدا کنید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.