فروش حرفه ای تر در اینستاگرام با درگاه پرداخت

  • ۱۴۵۴

امروزه شبکه های اجتماعی به فضایی با قابلیت تعامل و افزایش شبکه فروش تبدیل شده اند، بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط از این بستر استفاده می کنند و خدمات و محصولات را به جامعه هدف خود معرفی می نمایند.

یکی از شبکه های اجتماعی که کاربران فراوانی دارد اینستاگرام می باشد. اینستاگرام با قابلیت تگ محصول امکان داشتن فروشگاه در این بستر را نیز ارائه می دهد، اما متاسفانه ایران در لیست کشورهایی است که اجازه ساخت فروشگاه اینستاگرام را ندارد و نحوه دریافت هزینه از مشتریان در ایران را کمی با مشکل مواجه کرده است، بصورت عمومی در ایران برای دریافت وجه از مشتریان، شماره کارت ارسال می شود و مشتری توسط کارت به کارت با روش های موجود هزینه مورد نظر را واریز می نماید، این روش زمانبر و مدیریت کردن پرداختی ها توسط صاحب کسب و کار را مشکل کرده است، اما راه حل چیست؟

با گسترش سیستم مالی کشور و ارائه خدمات پرداختی، هر کسب و کار می تواند، درگاه پرداخت برای اینستاگرام خود بصورت لینک داشته باشد.

درگاه پرداخت، به امکانی در بستر اینترنت گفته می شود که مشتریان با اطلاعات کارت و رمز پویا می توانند هزینه یک محصول را پرداخت نمایند، حتما شما زمانی که از سایتی خرید اینترنتی انجام داده‌اید از درگاه پرداخت استفاده کرده‌اید.

درگاه پرداخت برای اینستاگرام

رایان پی با استفاده از دانش فنی و با توجه به نیازهای موجود در نحوه پرداخت در اینستاگرام سرویسی را بدون نیاز به داشتن سایت با عنوان لینک پرداخت ارائه می دهد، که از این طریق می توانید هزینه محصولات یا خدمات خود را سریع تر و راحتر دریافت کنید و مدیریت بیشتری بر سفارشات خود داشته باشید.

مزایای استفاده از درگاه پرداخت در اینستاگرام

• کاهش فاصله زمانی خرید کردن مشتری و افزایش فروش

• استفاده از بستر امن پرداخت برای دریافت هزینه محصول

• مدیریت بهتر پرداختی ها و مشتریان

• درگاه پرداخت بدون داشتن سایت

• انجام پرداخت وجه بدون نیاز به هیچ برنامه و اپلیکیشن اضافه‌ای

• مشتری با یک لینک ساده می تواند عمل پرداخت را انجام دهند

• سرعت بالا و پرداخت از هر مکان با استفاده از اینترنت

• ثبت تاریخ پرداخت و نام واریز کننده و دلیل پرداخت

• گرفتن تلفن همراه مشتریان و تکمیل بانک اطلاعات از مشتریان جهت اطلاع‌رسانی‌های بعدی

• جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها و ارسال فیش‌های پرداخت تقلبی

• امکان رجوع به پرداخت با توجه به نام مشتری

نحوه استفاده از لینک پرداخت در اینستاگرام

نحوه استفاده از لینک پرداخت در اینستاگرام

فرایند استفاده از درگاه در اینستاگرام

امکان قرار دادن لینک در اینستاگرام که قابلیت کلیک کردن نیز داشته باشد محدود است، به همین دلیل شما نمی‌توانید برای هر پست/محصول لینک پرداخت آن را در کپشن قرار دهید. ‌

روش‌های استفاده از درگاه در اینستاگرام :

قرار دادن لینک پرداخت در بیوگرافی : لینک پرداخت را در قسمت بیوگرافی پیج قرار دهید و از مشتری بخواهید مبلغ مورد نظر و توضیحات لازم را قبل از پرداخت انجام دهد. اگر قیمت خدمات ثابت یا فروش ویژه دارید، در زمان ساخت لینک پرداخت قیمت و توضیحات مناسب را درج کنید و مشتری را به سمت لینک بیوگرافی هدایت کنید.

 

قرار دادن لینک پرداخت در استوری : امکان قرار دادن لینک در استوری وجود دارد و زمانی این قابلیت برای شما فعال می‌شود که دارای ۱۰,۰۰۰ فالوور باشید. با معرفی محصول و قرار دادن لینک پرداخت در استوری، مشتری را به خرید آنلاین محصول هدایت می‌کنید.

 

ارسال لینک از طریق دایرکت : گاهی تعداد محصولات زیاد هستند و شما می‌خواهید برای هر کدام دارای لینک پرداخت مجزا باشید، برای استفاده از درگاه در این شرایط، در پنل اختصاصی خود برای محصول لینک پرداخت با توضیحات، قیمت بصورت مجزا ایجاد کنید و سپس برای هر مشتری لینک مناسب را بصورت دایرکت ارسال نمایید.

درخواست درگاه پرداخت برای اینستاگرام

برای دریافت درگاه بصورت لینک پرداخت برای اینستاگرام، شما سه مرحله را باید انجام دهید :

۱. فرم درخواست درگاه پرداخت در سایت رایان پی تکمیل نمایید.

۲. احراز هویت خود را با ارائه مدارک کارت ملی انجام دهید.

۳. ثبت درگاه اینترنتی برای لینک پرداخت را ایجاد نمایید.

بعد از انجام این مراحل، اطلاعات شما مورد ارزیابی قرار می گیرد، و لینک پرداخت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. سپس شما می توانید برای هر محصول خود یک لینک پرداخت اختصاصی ایجاد و با ارسال لینک به مشتری هزینه هر محصول را از طریق درگاه دریافت نمایید.

به طور ساده تر، دیگر شما نیاز نیست، اطلاعات کارت خود را به مشتری ارائه دهید تا کاربر مجبور باشد با مراجعه به اینترنت بانک، اَپ های مربوطه و حتی عابربانک انتقال وجه را انجام دهد.

در لینک پرداخت، شما آدرس اینترنتی درگاه پرداخت مخصوص محصول را به مشتری ارائه می دهید، و مشتری با واردکردن اطلاعات شخصی خود به صفحه پرداخت شرکت های PSP انتقال می یابد، و با وارد کردن شماره کارت و رمز پویا، عملیات پرداخت را انجام می دهد.

منبع : رایان پی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.