فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

چند درصد ایرانی ها کرونا گرفته اند

  • ۱۱۳۸

بیماری کوید 19 ملقب به کرونا در اسفند ماه سال 1398 وارد ایران گردید و در چند نمونه از افراد تحت مراقبت شناسایی شد. هرچند استان قم اولین منطقه ای بود که این بیماری را به صورت رسمی اعلام کرد، اما همچنان گمانه زنی هایی در خصوص ورود این بیماری برای اولین بار در سایر شهرها نیز وجود دارد که اثبات نشده است.

آمار کرونا در ایران

یک ماه مانده به آغاز سال نو، ترس و وحشت تمام شهرهای ایران را فرا گرفت و مردم هم در یک همکاری بی سابقه، تمامی رفت و آمدهای خانوادگی، جشن ها، مراسمات مختلف، دورهمی های دوستانه، رفت و آمدهای غیر ضروری، تجمع در مکان های عمومی و ... را تعطیل کردند.

تعطیل شدن بسیاری از موسسات، دانشگاه ها، مدارس، تعطیلات دوره ای بازارها به همراه عرضه بی سابقه محصولات ضدعفونی کننده نیز باعث شد تا کرونا در چند ماهه اول ورود خود به ایران نتواند گام چندانی در راستای ابتلای مردم بردارد.

با عبور از یک زمستان سخت و وحشتناک در سال 1398 و یک بهار دلگیر در سال 1399، وارد فصل تابستان شدیم و متاسفانه میزان مراقبت های بهداشتی به شدت کاهش یافت، میزان مسافرت ها افزایش یافت، جشن های عروسی که به علت ترس از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بودند برپا شدند، دورهمی ها و مراسمات مختلف برپا گردید، بازارها همانند قبل و حتی با شور و هیجان بیشتری به عرصه تجارت بازگشتند و شرایط مناسب برای انتقال بیماری فراهم گردید.

آمار کرونا در ایران

موج اول کرونا در همان اوایل ورود به ایران باعث شد تعدادی از هم وطنان به این بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند، هرچند تعداد آن ها در مقایسه با موج های بعدی بسیار کمتر بود.

چهار ماه از ورود کرونا به ایران می گذشت که اعلام موج دوم باعث رعب و وحشت بسیاری از مردم شد. برخی از مردم با شروع تابستان، پروتکل های بهداشتی را از سر گرفتند، اما برخی دیگر بدون توجه به این موارد کارهای روزمره خود را انجام دادند و باعث شدند یک پاییز مرگبار در سال 1399 را تجربه کنیم.

موج سوم کرونا با قدرت بسیار زیادی در پاییز سال 1399 خودنمایی کرد. در بسیاری از مناطق افراد عدیده ای به این بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست دادند.

چند درصد ایرانی ها کرونا گرفته اند

موج سوم آن قدر گسترده بود که جای هیچ شک و شبهه ای در خصوص مرگبار بودن این بیماری برای مردم باقی نگذاشت. بار دیگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را از سر گرفتند و این بار با استفاده از ماسک در تمامی فضاها و همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده در ورودی مکان های عمومی، گام مهمی در پیشگیری از وقوع موج چهارم برداشته اند.

در این شرایط که سازمان های جهانی، افراد را از مسافرت و حضور در مکان های شلوغ بازداشته اند بهتر است جهت گشت و گذار به مکان هایی بروید که جنبه طبیعت گردی داشته و احتمال ابتلا بر کرونا بسیار پایین باشد. در صورتی که در شهر مشهد هستید و مایلید تا در ایام عید برای چند ساعت از خانه خارج شده و به یک سفر چند ساعته داخل شهری بروید پیشنهاد می کنیم تا به هفت حوض مشهد بریود. در این جاذبه گردشگری می توانید چند ساعتی را با حفظ پرتکل های بهداشتی در کنار خانواده خود به تفریح بپردازید.

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)