نکات مهمی که باید برای تبلیغات در واتساپ بدانید!

  • ۱۱۷۹

نکات مهمی که باید برای تبلیغات در واتساپ بدانید!

نکات مهمی که باید برای تبلیغات در واتساپ بدانید!

بدون شک برایتان اتفاق افتاده است که در چت خصوصی واتساپ خود پیام های تبلیغاتی مختلفی ببینید، یا بدون اینکه خودتان بخواهید عضو گروه های واتساپی مختلفی شده باشید و با خود فکر کنید تبلیغات در این فضا چه کار آسان و ارزانی است. برخلاف آنچه به نظر می رسد تبلیغات در واتساپ به سادگی و بدون داشتن آگاهی و ابزار لازم ممکن نیست. پس اگر استفاده از پیامرسان واتساپ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود را در برنامه دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

موارد مهمی که موفقیت تبلیغات واتساپی شما را تضمین می کند

تبلیغات در واتساپ هم مانند هر کار دیگری نیاز به مقدماتی دارد تا به ثمر بنشیند و شما را به سمت کسب درآمد سوق دهد. مواردی که باید در ابتدا در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • افرادی را که مخاطب تبلیغات خود در واتساپ قرار می دهید.
  • متنی که برای پیام تبلیغاتی خود در واتساپ می نویسید.
  • ابزار ی که برای تبلیغات در واتساپ انتخاب می کنید.

در ادامه به توضیح نکات مهم مرتبط به هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

 

افرادی را که مخاطب تبلیغات خود در واتساپ قرار می دهید.

 

پیش از هر کاری باید بدانید که می خواهید پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنید؛ به عبارتی باید از همان ابتدا بدانید که می خواهید چه کسانی را هدف تبلیغات خود قرار دهید. بهتر است افرادی را مخاطب قرار دهید که به حوزه کاری شما علاقمند هستند یا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند، چرا که اگر این افراد را مخاطب قرار دهید به دلیل نیاز یا علاقه و ارتباطی که دارند بیشتر احتمال دارد به کانال، سایت یا پیج شما سر بزنند و مشتری شما شوند. فرض کنید آقایان را هدف تبلیغات محصولات آرایشی و بهداشتی خود قراردهید. واضح است که در نتیجه این تبلیغات فروشی نخواهید داشت. پس این که چه کسی را مخاطب قرار می دهید اولویت بالایی دارد.

اما چالش اینجاست که از کجا بفهمیم چه کسانی به حوزه کاری ما علاقه، نیاز یا ارتباطی دارند. عصر دیجیتال امروز پر از اطلاعات شخصی افراد است که به راحتی می توان به آنها دست یافت، این که هر فرد چه عباراتی را در گوگل سرچ می کند، چه صفحاتی را فالو می کند یا عضو چه فروم ها و گروه هایی است. این اطلاعات در واتساپ نیز به راحتی قابل دستیابی هستند و با نگاهی به اعضای یک گروه خاص در واتساپ می توان متوجه شد که این افراد دنبال چه هستند. پس با استخراج اطلاعات اعضای گروه هایی که رقیب شما یا مرتبط به زمینه کاری شما هستند می توانید به لیستی از افرادی دست یابید که پتانسیل این را دارند تا مشتری شما گردند. در پایان این مقاله ابزار مناسب برای استخراج اطلاعات افراد را به شما معرفی می کنیم.

 

متنی که برای پیام تبلیغاتی خود در واتساپ می نویسید.

اگر میخواهید مخاطب هدف خود را جذب کنید راهی جز نوشتن متن پیام جذاب ندارید. تنها چیزی که مخاطب در ابتدا از شما می بیند و ممکن است به بازدید از سایت یا کانال شما ترغیب شود، متن پیام شماست. پس برای موفقیت در این مسیر باید وقت کافی صرف این کار کنید.

هرگز بدون مقدمه چینی، سر اصل مطلب نروید. پیام خود را با سلام و احوالپرسی شروع کنید.. بهتر است ذکر کنید که شماره یا آی دی مخاطب را از چه طریق به دست آورده اید زیرا بعضی افراد به خصوص خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت دارند. لحن پیام باید گرم و صمیمی باشد. روی روانشناسی متن پیام کار کنید. طبیعی است که اگر گیرنده حس کند یک پیام صرفا تبلیغاتی دریافت کرده است هیچ توجهی به آن نشان نخواهد داد.

 

ابزاری که برای تبلیغات در واتساپ انتخاب می کنید.

شاید از خود بپرسید چرا برای انجام کاری به سادگی ارسال پیام در واتساپ به ابزار مناسب نیاز دارم؟ مسئله این است که همین ارسال ساده پیام وقتی انبوه می شود محدودیت های واتساپ شامل حالش می شود و امکان انجام این کار به صورت دستی را از شما سلب می کند. شما باید به دنبال ابزار مناسبی باشید تا این محدودیتها را دور بزنید.

 

در ادامه به بررسی این محدودیت ها و معرفی ابزار مناسب خواهیم پرداخت.

حتما می دانید که اگر به فرد ناشناسی (کسی که تا به حال با او چت نکرده اید) پیام ارسال کنید، آن فرد می تواند حساب شما را ریپورت کند؛ او با ریپورت کردن در واقع به واتساپ گزارش می دهد که پیام شما سبب ایجاد مزاحمت برای او شده اید. اگر تعداد ریپورت ها بالا برود واتساپ نسبت به فعالیت اکانت شما حساس شده و ممکن است حساب شما را محدود یا مسدود کند.

اگر می خواهید گیرنده پیام، شما را ریپورت نکند، افراد علاقمند یا نیازمند به محصولات و خدمات خود را مخاطب قرار دهید. اگر پیام تبلیغاتی معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را برای آقایان بفرستید، چقدر احتمال دارد شما را ریپورت کنند؟ بسیار زیاد! زیرا آقایان نیازی به این محصولات ندارند و پیام شما تنها سبب ایجاد مزاحمت شده است.

در تبلیغات واتساپ، یک نکته مهم در رابطه با تعداد ارسال روزانه نیز وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید. در این زمینه، واتساپ افرادی که میخواهید به آنها پیام ارسال کنید را به دو دسته تقسیم میکند:

  1. 1.       افراد آشنا

    اگر بخواهید به افراد آشنا (منظور کاربرانی که قبلا به شما حداقل یک پیام به شما ارسال کرده اند) پیام ارسال کنید، هیچ محدودیتی شامل حال شما نخواهد بود، و در طول یک روز، میتوانید به تمام مخاطبین خود پیام ارسال کنید.

  1. 2.     افراد جدید (ناشناس)

    اما برای افراد غریبه (منظور افرادی هستند که شماره شما را سیو نـدارند و تا کنون هیچ چتی با شما نـداشته اند) واتساپ اجازه نمی دهد، با هر خط در هر روز به بیشتر از 100 نفر، پیام خصوصی ارسال کنید. بدیهی است که این تعداد، رقم بسیار پایینی برای یک تبلیغات در واتساپ مؤثر میباشد، لذا می توانید با تهیه چندین خط مجازی یا واقعی، با هزینه ای جزئی تعداد ارسال های روزانه خود را افزایش دهید. در نتیجه، چالش بعدی مدیریت چندین خط برای امور تبلیغاتی است، چرا که کار با چندین خط برای ارسال پیام گروهی، استخراج شماره موبایل یا آی دی مخاطبین هدف از گروه ها و کانال های واتساپی، ارسال پیام به انبوه افراد در هر روز به صورت دستی، بسیار سخت و پیچیده است.

شما می توانید برای رفع محدودیت ها و عبور از چالش هایی که ذکر شد از نرم افزار تبلیغات در واتساپ بهره بگیرید. این نرم افزارها قادر هستند با چندین خط کار کنند و به صورت خودکار و پیش از رسیدن به محدودیت های واتساپ، این خطوط را تعویض کنند و کار را با خط دیگری ادامه دهند. قابلیت مهمی که این نرم افزارها دارند استخراج تمامی اعضای واقعی از هر گروه واتساپی دلخواهتان است. این نرم افزارها  شماره موبایل اعضای گروه ها را در قالب یک فایل اکسل در اختیارتان قرار می دهند. این نرم افزارها می توانند پیام تبلیغاتی شما را به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت شما، به لیست افراد شناس و ناشناس و نیز به گروه های واتساپی مدنظر شما ارسال کنند.

 

نمونه ای از این نرم افزارها که در بازار بین المللی نیز  به فروش می رسد ربات ارسال پیام گروهی در واتساپ کاربر مجازی است. شما می توانید با مراجعه به سایت  v-user.com اطلاعات بیشتری راجع به سایر محصولات کاربر مجازی به دست بیاورید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.