نکات مهم در مورد استند گل یا جا گلدانی

  • ۱۷۴۰

شاید بسیاری از افراد تنها کاربرد استند و جا گلدانی را برای قرار دادن گلدان های مختلف می‌دانند. اما شما می‌توانید از استند برای کارهای دیگری نیز استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال یک استند می‌تواند مکان مناسبی برای قرار دادن وسایل تزیینی و مجسمه‌های مختلف باشد. همچنین شما می‌توانید انواع مختلف استند را به عنوان یک کتابخانه کوچک مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توانید ترکیبی از گلدان و وسایل تزیینی مختلف را بر روی استند یا جا گلدانی خود قرار دهید. استفاده از استند فلزی یا چوبی و یا پلاستیکی هیچ گونه محدودیتی ندارد، شما می‌توانید بر حسب نیاز و سلیقه خود استفاده‌های متفاوتی از این محصولات داشته باشید. شما علاوه بر اینکه می‌توانید از بین طرح‌های بسیار متنوع و مختلف موجود در ویلا سازه، استند مورد نظر خود را انتخاب کنید. می‌توانید طرح مورد نظر خود را نیز برای ساخت ویلا سازه سفارش دهید. امکان دیگری که ویلا سازه برای مشتریان خود فراهم کرده است امکان تغییر ابعاد استندهای موجود می‌باشد. البته شما همواره می‌توانید برای انتخاب بهتر از مشاوره کارشناسان ما در ویلا سازه استفاده کنید

مکان قرارگیری استند گل

 

هر چند استند گل نقش یک المان دکوراتیو را در منزل به عهده دارد اما مکان قرارگیری آن باید از شرایط لازم جهت رشد گیاه برخوردار باشد. گیاهان آپارتمانی سایه دوست به نور زیاد احتیاج ندارند اما سایر گل ها و گیاهان باید از نور طبیعی برخوردار باشند.

 

علاوه بر تامین نور، مواردی نظیر میزان رطوبت و تهویه هوا نیز باید مورد توجه قرار گیرند. در کل بهترین مکان نگهداری از استند فضای کنار پنجره است. اگر استند شما برای نگهداری گیاهان آپارتمانی کم نور استفاده می شود هیچ نگرانی در مورد مکان قرارگیری آن نداشته باشید.

 

با استفاده از استند گل به راحتی می توانید قناسی های خانه را پر کنید و بر جذابیت فضا بیفزائید. این استندها نه تنها در اتاق نشیمن بلکه قابل استفاده در اتاق خواب، بالکن، فضاهای خالی و … نیز می باشند، تنها توجه به شرایط پرورش و رشد گیاهان فاکتوری است که باید مد نظر قرار گیرد.

مکان قرارگیری استند گل

پارتیشن بندی با استند گل

 

برخی افراد به منظور تفکیک فضاهای مختلف منزل خود از پارتیشن بندی استفاده می کنند. استند گل یکی از المان هایی است که می توان از آن بدین منظور استفاده نمود. با استفاده از این مدل پارتیشن زیبایی فضا دوچندان شده و سرزندگی و شادابی به فضا منتقل می گردد.

قیمت استند

 

استندها با توجه به جنس و مدل خود دارای قیمت های متفاوت هستند. استندهای چوبی به نسبت استندهای فلزی قیمت بالاتری دارند، خصوصاً اگر به صورت پازلی ساخته شوند.

 

قیمت استند گل به طور حدودی از 50 هزار تومان شروع شده و تا 4 میلیون تومان ادامه دارد؛ بنابراین می توان گفت استندها به دلیل تنوع قیمت با هر نوع بودجه قابل خرید هستند و می توان از زیبایی آن ها در خانه یا هر مکان دیگر لذت برد. لازم به ذکر است که قیمت استندهای سفارشی در مقایسه با استندهای آماده گران تر است.

قیمت استند

نکات مهم انتخاب و استفاده از استند گلدان

 

    استفاده از استندهای دیواری برای گلدان های کوچک مناسب تر می باشد.

    انتخاب استند نردبانی برای دکوراسیون های مدرن بسیار شیک می باشد.

    در انتخاب استندهای چوبی دقت کنید که حتما روکش ضد آب داشته باشند.

    استندهای ایستاده یا نردبانی برای گل و گیاهانی با برگ های کشیده مناسب تر می باشند.

    اگر گل های شما ارتفاع زیادی دارند از استندهایی با پایه های کوتاه و ارتفاع کم استفاده نمایید.

    عرض و طول استندها را متفاوت انتخاب کنید زیرا گل ها به روش های مختلفی رشد می کنند.

    استفاده از استندهای آویز و دیواری برای فضاهای کوچک و منازل کم جا مناسب تر می باشد.

    استفاده از استندهای پایه کوتاه با گلدان های سرامیکی در کنار تلویزیون و مبلمان می تواند به زیباتر شدن فضا کمک کند.

    استفاده از استندهایی که مجهز به لامپ می باشند برای محل هایی که نور کافی طبیعی ندارند، پیشنهاد می شود.

    استند خود را متناسب با گلدان ها انتخاب نمایید، به طور مثال استند بزرگ برای گلدان های کوچک جلوه بسیار زشتی ایجاد می کند و سبب شلختگی می شود.

نکات مهم انتخاب و استفاده از استند گلدان

کلام پایانی

 

امیدواریم با مطالعه این نوشته از ساختمانچی با انواع استند گل و نکات مهم در خصوص استفاده از آن ها آشنا شده باشید؟ آیا شما در خانه خود از این استندها استفاده کرده اید؟ چه ایده هایی را جهت زیباتر کردن این المان بکار برده اید؟ در صورت تمایل می توانید نظرات خود را به همراه عکس استند گلدان خود با ما به اشتراک بگذارید.

منبع سوبیا

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.