ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

  • ۱۶۴۰

گرفتن عکس های سلفی مناسب و بی نقص کمی پیچیده تر از آن چیزی است که ممکن است تصور کنید. از تنظیم نور و روشنایی صحنه تا تنظیم فیلترها ، رفع لکه ها و ناهمواری سطوح پوست در عکس های نزدیک تر و گرفتن ژست های مناسب سلفی همگی قوانین و اصول خاص خود را دارند و بی توجهی به آن ها سبب نارضایتی افراد از عکس ها میشود. قبل از این که عکس های سلفی خود را بلافاصله در شبکه های اجتماعی و با دوستان خود به اشتراک بگذارید پیشنهاد می کنیم به ترفند های کاربردی برای گرفتن عکس های سلفی جذاب تر توجه کنید.

قبل از این که بخواهید در سلفی گرفتن با دوربین دوم گوشی هوشمند خود ماهر شوید بهتر است که با ترفند های افزایش مهارت در عکاسی با گوشی ابتدا عکس های معمولی بگیرید و بعد از این که در استفاده از فوت و فن عکاسی با موبایل حرفه ای شدید سلفی های جذابتری را با نکات زیر از خود و دوستانتان ثبت کنید.

برای عکس های سلفی به دنبال نور طبیعی باشید

نور طبیعی معمولا نتایج بهتری در عکاسی دارد تا این که از نور لامپ استفاده کنیم. برای گرفتن عکس های سلفی جذابتر از محیط خارجی استفاده کنید. محیط خارجی و نور خورشید به صورت خودکار سایه ها، وضوح ، تیرگی و روشنی و سایر عناصر مهم را تنظیم میکند.برای این که از نور طبیعی به بهترین نحو استفاده کنید پشت به خورشید بایستید. سعی کنید موهای شما مانعی برای نور خورشید باشد و تشعشعات آن از میان تارهای موی شما عبور کند. ایستادن مقابل شیشه و پنجره در حالی که نور خورشید به سمت شما می تابد نیز سوژه مناسبی برای عکس های سلفی خواهد بود.

در محیط داخلی حتما از نور های مصنوعی بهره بگیرید

اگر مجبور هستید عکس خود را در محیط های سربسته ای که نور طبیعی نفوذ نمی کند ثبت کنید حتما به دنبال منبع نور مصنوعی باشید.لامپ های حبابی زیادی وجود دارند که رنگ های تابشی را با درجه حرارت خود تنظیم می کنند و می توانید نور محیط را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

فلش دوربین خود را خاموش کنید

فلش ابزاری مناسب برای روش کردن بخش های تاریک اطراف سوژه مورد نظر ما می باشد؛ اما در گرفتن عکس های سلفی حتما باید آن را خاموش کرد. در عکس های سلفی تصاویر به صورت نمای نزدیک ثبت می شوند و استفاده از فلش صورت را محو می کند.

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

نوردهی و توازن سفیدی صحنه را تنظیم کنید

دوربین های گوشی های هوشمند امکان تنظیم نوردهی را با ضربه زدن به اسکرین یا صفحه نمایش گوشی فراهم کرده اند. اگر شی مورد نظر شما به نحوی صفحه را تیره تر می کند دوربین آن را روشن تر می نماید. مثلا حضور یک جعبه تیره رنگ سبب تنظیم خودکار نور توسط موبایل شما میشود.

تنظیمات سفیدی و نور صفحه با برنامه های جانبی نظیر Camera+ و Open Camera  نیز به خوبی امکان پذیر است. به وسیله این برنامه ها قادر خواهید بود علاوه بر تنظیم تعادل سفیدی، فوکوس یا تمرکز در هر نقطه عکس را نیز تنظیم کنید.

بهترین زاویه برای سلفی را انتخاب کنید

برای گرفتن عکس سلفی مناسب باید آزمون و خطا کرد. برای این که بتوانید بهترین زاویه را انتخاب کنید گردن و صورت خود را تکان دهید. با بالا و پایین آوردن چانه خود سعی کنید بهترین موقعیت را برای عکس برداری ایجاد کنید. یکی از ترفند های ساده برای گرفتن عکس های جذاب تر پوزیشن یا موقعیت قرارگیری خود دوربین می باشد. دوربین را مستقیم رو به روی صورت خود قرار دهید و از نگاه کردن به لنز دوربین بپرهیزید. نگاه خود را به سمت و سوی دیگر ببرید و سعی کنید عکس به گونه ای به نظر برسد که سلفی نیست!

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

از شاتر یا دکمه ثبت عکس دیگری استفاده کنید

معمولا دوربین های دوم در گوشی های هوشمند از رزولوشن پایین تری برخوردار هستند. به علاوه ضربه زدن روی صفحه برای ثبت عکس سبب ایجاد لزرش و تکانه هایی در صفحه تصویر میشود که به طور کلی کیفیت عکس را بیش از پیش کاهش می دهند. به جای استفاده از دکمه یا آیکن دوربین در مرکز صفحه از دکمه های تنظیم صدا در گوشی خود برای ثبت تصاویر سلفی بهتر استفاده نمایید.

از دوربین کمی فاصله بگیرید

وقتی که لنز دوربین بیش از حد به فرد نزدیک باشد انحرافاتی در ثبت عکس ایجاد میشود. بهتر است که برای ثبت عکس های سلفی با کیفیت تر فاصله مناسب خود را با دوربین حفظ کنید. اگر می خواهید از تمام بدن خود در سلفی عکس بگیرید بهتر است که از طول بازوی خود استفاده کنید یا این که با مونوپاد و دسته های سلفی ژست بهتری بگیرید.

علاوه بر مونوپاد، سه پایه یا تری پاد نیز برای عکس برداری کامل تر و از فاصله دورتر مناسب است. اگر از مونوپاد یا تری پاد استفاده می کنید حتما باید تایمر موبایل خود را فعال کنید.

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

از ترفند duck face در عکس ها استفاده کنید

duck face همان طور که از نام آن مشخص است حالتی از چهره در افراد است که لب ها به سمت جلو و خارج گرایش دارند. این حالت دقیقا مشابه با خوردن لیمو یا هرچیز ترش دیگر است که لب ها اصطلاحا در عکس غنچه ای میشوند. این حالت از چهره در عکس های نمای نزدیک با استفاده از سلفی متداول تر است و معمولا به عنوان ژست سلفی از آن یاد میشود.

در توضیح این ژست سلفی در ویکی پدیا آمده است که Duck face ژست جالبی در عکاسی است که روی پروفایل شبکه های اجتماعی مشاهده میشود؛ این ژست با فشرده و جمع و جور کردن لب ها به سمت بیرون برای جذب نگاه های مخاطب صورت میگیرد.

از نرم افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید

همان طور که برای عکاسی بهتر از خودرو نیازمند تنظیم فاکتورهای مختلف با استفاده از نرم افزارهای ویرایشگر عکس هستیم، برای ویرایش عکس های شخصی و سلفی نیز بهتر است از برنامه های ادیت عکس استفاده کرد. به عنوان مثال Snapseed یک برنامه کاربردی برای روشن کردن محیط در اندروید و iOS است.
برنامه های زیادی برای ویرایش عکس وجود دارد که امکان افزودن حجم موها، صاف کردن سطح پوست و… را برای کاربران فراهم می کنند. Facetune و Photo Editor by Aviary نمونه هایی از بهترین برنامه های ویرایش تصویر برای اندروید و iOS هستند.

ده ترفند کاربردی گرفتن عکس های سلفی جذاب تر برای اینستاگرام

فیلترها را روی عکس خود اعمال کنید

اگر به ویرایش تک تک نقاط موجود در عکس خود علاقه ای ندارید یا وقت کافی برای تغییر تمام قسمت ها و تغییر آن ها ندارید می توانید از فیلترهایی که از پیش آماده شده اند استفاده کنید. حدود ۱۰۰ فیلتر محبوب وجود دارد که در اغلب شبکه های اجتماعی قابل اعمال هستند. می توانید این تغییر رنگ ها را در عکس های خود استفاده کنید.اگر میخواهید عکس خود را در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و.. به اشتراک بگذارید پیشنهاد میکنیم حتما از بهترین برنامه های پرکاربرد و حرفه ای برای اینستاگرام برای فیلتر گذاری ، قرارد دادن عکس ها کنار هم و.. استفاده کنید

#هشتگ آموزش اینستاگرام

***

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.