اینستاگرام ریزبین ترین شبکه ی اجتماعی خواهد شد

  • ۱۰۴۹

به تازگی اینستاگرام از تمام کاربران اروپایی خود خواسته است که با شرایط و مقررات جدیدی که این شرکت وضع کرده است موافقت کنند. تمام کاربرانی که با این قوانین جدید موافقت کرده‌اند ممکن است به روزرسانی عجیبی را در رابطه با آن متوجه شده باشند، آن هم اینکه اینستاگرام از این پس تمام کارهای این کاربران را پیگیری و دنبال میکند.
براساس جدید ترین قوانین اینستاگرام “قانون حفاظت از اطلاعات عمومی اتحادیه اروپا” یا GDPR ، اینستاگرام و شرکت مادر آن یعنی فیسبوک باید در رابطه با نوع جمع آوری اطلاعات کاربران و دلیل این جمع آوری اظهارات روشنی را بیان کنند.
اینستاگرام در توجیه این امر به کاربران خود گفته است: “ما انواع مختلفی از اطلاعات شما همچون لایک کردن و اسکرول کردن را جمع آوری میکنیم، تا به کمک آن انسان ها را از ربات ها تشخیص دهیم.”

#هشتگ اخبار اینستاگرام

این ایده که اینستاگرام تمام کارهای کاربرانش را رصد میکند اگرچه چندان جالب نیست، اما از دیدگاه این شرکت بایستی توجیه قابل قبولی داشته باشد. اینستاگرام مشکل وجود ربات ها در این شبکه اجتماعی را تصدیق کرده است. در سال ۲۰۱۵ گروهی از محققان تخمین زدند که تا ۸ درصد از کل اکانت های اینستاگرام حساب هایی جعلی است. خبرگزاری نیویورک تایمز نیز گزارشی را در رابطه با شرکت هایی که در ازای هزینه ای به صورت اتوماتیک به دنبال کردن کاربران پرداخته و اقدام به لایک کردن یا کامنت گذاری بر روی حساب آنها میکند را منتشر کرده بود.
اینستاگرام سال گذشته اقدام خود جهت مقابله با ربات ها را آغاز کرد و برای این منظور سرویس Instagress که یک ابزار بسیار کارآمد جهت فالو، لایک و کامنت بود را از کار انداخت.
این شرکت همچنین جهت مبارزه با ترول ها و هرزنامه ها اقدام به استفاده از هوش مصنوعی در سیستم خود گرفت. اینستاگرام به احتمال زیاد داده های رفتار کاربران را جهت آموزش به هوش مصنوعی به کار میگیرد تا با استفاده از آن ربات ها را شناسایی کرده و آنگاه اقدام لازم را در برابر آنها انجام دهد.

در پست قبلی هم خبر بدی برای ربات های اینستاگرام منتشر کردیم که در این صفحه میتوانید ببینید و این ادامه ی آن خبر بود

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.