اگر از کاربران اینستاگرام هستید ، حتما تبلیغات شرکت ها و محصولات مختلف را در اینستاگرام مشاهده کرده اید. از آنجا که تبلیغات اثرات خیلی مفید و موثری در فروش و معرفی فعالیت دارد ، مسلما افراد زیادی را علاقمند به این حوزه می کند. برخی از افراد تنها به عنوان سرگرمی از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند حال آنکه افراد زیادی ماهانه و سالانه سود و منفعت چشمگیری از اینستاگرام کسب می کنند . خوب است تا ما هم اصول تبلیغات موثر در اینستاگرام را بدانیم.

اصول تبلیغات در اینستاگرام

Principles of Advertising on Instagram

همانطور که می دانید تبلیغات هم مانند خیلی از فعالیت های اجتماعی اصول و روشی دارد ، ما در این بخش از مقاله می خواهیم به معرفی اصول تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم.

تبلیغ در اینستاگرام به سه روش انجام می شود :

تبلیغات ویدئویی : این مدل تبلیغات باعث اثرگذاری بیشتر روی مخاطب می شود زیرا می تواند هم نوع فعالیت یا محصول شما را به طور کامل ببیند و هم صدا را بشنود . در حال حاضر شما می توانید ویدئوهایی با مدت زمان 1 دقیقه و به صورت افقی به اشتراک بگذارید.
تبلیغات تصویری : این مدل تبلیغات هم یک عکس از موضوع مورد نظر تهیه کرده و روی تصویر توضیحاتی درج می شود و به طور مثال شماره تماس یا ایمیل شخص یا شرکت هم جهت کسب اطلاعات بیشتر ، خرید یا همکاری آورده می شود.
تبلیغات چرخشی : این مدل تبلیغات هم در صفحات اینستاگرام به وفور به چشم می خورد. در این مدل از مخاطب خواسته می شود که ورق بزنند و تصاویر بیشتر یا ویدئو را در صفحات بعدی مشاهده کنند. این مدل تبلیغات در پایین تصاویر چند نقطه دارد که با کشیدن صفحه به سمت راست یا چپ می توانید سایر تصاویر را مشاهده کنید.
حال که با مدل های تبلیغ در اینستاگرام آشنا شدیم ، می خواهیم اصول تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کنیم.
1.نوشته های درون عکس را کمتر کنید.
درست است که شما برای تبلیغات هزینه زیادی کرده اید و به دنبال این هستید که به طور کامل نوع فعالیت و یا محصولات تان را به مخاطبین معرفی کنید ، اما بهتر است بدانید هرچه نوشته و در اصطلاح شلوغی تصاویر شما کمتر باشد ، مخاطب بیشتری را به خود جذب می کند ، بهتر است نوشته های درون عکس را کم و کمتر کنید ، و مثلا به جای نوشتن همه توضیحات وب سایت تان را درج کنید. سعی کنید کل نوشته هایتان حدود 40 کاراکتر باشد.

Principles of Advertising on Instagram

2.تصاویر اصلی و با کیفیت تهیه کنید.
از آنجایی که بیشتر تبلیغات شما تنها با مشاهده تصاویر شما منجر خرید اینترنتی می شود ، باید تصاویر واقعی از محصولات و نمونه کارها تهیه شود به طوری که مخاطب بتواند هم جزئیات را در تصویر ببیند و هم اعتماد او نسبت به محصول جذب شود . برخی از سایت های اینترنتی تصاویر بی کیفیت و یا غیر واقعی از محصول می گذارند و مشتریان پس از تحویل گرفتن محصول متوجه می شوند که محصول با عکس مندرج در تبلیغ تفاوت دارد.

اصول تبلیغات در اینستاگرام

 3.تبلیغات را ابتدا به صورت آزمایشی انجام دهید.
آزمون و خطا در هر چیزی سودمند است ، علی الخصوص تبلیغات ، زیرا هزینه زیاد بدون گرفتن نتیجه هنر نیست ! ابتدا باید از حجم کم تبلیغات شروع کنید و فیدبک آن را بسنجید ، چنانچه با در نظر گرفتن مدت زمان و حجم تبلیغات نتیجه دلخواه را دریافت کردید ، تبلیغات خود را گسترش دهید و برند سازی کنید. هم چنین استفاده از این آزمون به شما کمک میکند تا نقاط ضعف و قوت کار خود را متوجه شوید و بتوانید تبلیغات موثر در اینستاگرام داشته باشید.

تبلیغ در اینستاگرام به سه روش انجام می شود :


4. برای نگه داشتن مخاطب و ادامه کار دکمه ای طراحی و تعبیه کنید.
حتما عباراتی مانند ، برای سفارش محصول به پی وی مراجعه کنید ، برای دیدن محصولات بیشتر به ادمین پیغام دهید و ... را در انتهای تبلیغات اینستاگرام مشاهده کرده اید ، این عبارات تاثیر زیادی روی مخاطب ندارد ، بهتر است برای جذب کردن مخاطبین ، دکمه هایی تعبیه کنید که با تپ کردن روی آن ، مشتری به مسیر دلخواه شما هدایت شود و نیازی به سر زدن به پیج های مختلف نباشد.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام از سیر تا پیاز

5.از هشتگ استفاده کنید.
بهترین روش جستجو کردن در اینستاگرام ، استفاده از هشتگ است ، پس بنابراین در انتهای تبلیغات خود هشتگ هایی در ارتباط با موضوع تان ایجاد کنید ، مثلا  اگر شما فروشنده سیسمونی هستید ، عباراتی مانند # سیسمونی_پسرانه ،  # سیسمونی_دخترانه ، # سیسمونی_شیک و ... به شما کمک میکند تا مشتریان زیادی به پیج شما هدایت شده و محصولاتتان را مشاهده کنند.

از هشتگ استفاده کنید.

6. لینک ها را امتحان کنید.
اگر می خواهید در ادامه تبلیغات تان مخاطبین را به لینک های خاصی هدایت کنید حتما لینک ها را در دستگاه های مختلف ، موبایل ، تبلت و ... امتحان کنید . زیرا گاهی اوقات ورود به لینک ها داده شده با پیغام خطای 404 Not Found و ... مواجه می شود و یا گاهی لینک با صفحه موبایل همخوانی ندارد و مخاطب برای خواندن یک خط به طور مثال مجبور است بارها روی صفحه اسکرول کند. اگر لینک شما این گونه است آن را حتما اصلاح کنید زیرا حوصله مخاطبان شما کمتر از اینهاست ...

لینک ها را امتحان کنید.

7. به کامنت ها توجه کنید.
بهترین راه جلب اعتماد مشتریان اهمیت دادن به سوالات آنها و نظراتشان است. اگر در کامنت ها از شما سوالاتی پرسیده شده است ، آن را با دقت و حوصله جواب دهید ، زیرا مشتریان نیز برای نوشتن نظرات و سوالات خود وقت گذاشته اند و منتظر دریافت پاسخ از شما هستند و عدم اهمیت به آنها نتایج خوبی را برای شما به همراه نمی آورد. اگر افراد در کامنتی از شما تشکر یا انتقاد کرده ، حتما با یک پاسخ مناسب و مودبانه ، آنها را دلگرم کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. دقت داشته باشید که نظرات درست و منطقی بهترین راه رشد شما اس

به کامنت ها توجه کنید.

8. تفاوت های بین اینستاگرام و فیس بوک را بشناسید.
هرچند اینستاگرام به فیس بوک تعلق دارد اما این دو شبکه اجتماعی تفاوت های زیادی با هم دارند و تبلیغات در آنها یکسان نیست. زیرا مخاطبان و رفتارهای آنان در این دو با هم تفاوت دارد. هرچند فیس بوک از اینستاگرام قدیمی تر است اما امروزه جوانان بیشتر در اینستاگرام حضور دارند و فعال هستند ، در حالیکه افراد مسن تر جذب فیس بوک می شوند.
زنان در فیس بوک بیشتر از مردان حضور دارند و همچنین وابستگی افراد به اینستاگرام بیشتر از فیس بوک است. پس با توجه به فعالیت تان و انجام یک سری تحقیقات ساده ، تصمیم بگیرید که چه مدل تبلیغاتی را در کدام شبکه اجتماعی قرار دهید تا بتوانید تبلیغات موثر در اینستاگرام داشته باشید.

تفاوت های بین اینستاگرام و فیس بوک را بشناسید.

معرفی روش های تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که می دانید این مقاله در خصوص آموزش تبلیغات در اینستاگرام است و ما اصول تبلیغات در اینستاگرام را بررسی کردیم. حال وقت آن رسیده است که به معرفی روش های تبلیغات در اینستاگرام بپردازیم :
1.افزایش فالوو
اولین راهی که به ذهن هرکسی ممکن است خطور کند این است که فالوور پیج خود را افزایش دهید ، با روال طبیعی ممکن است کمی طولانی شود و این که افراد پیج شما را پیدا و آن را فالوو کنند ، مسلما نیازمند مدت زمان زیادی است . اما برخی از شرکت ها و سایت ها ، سرویس افزایش فالوور ارائه می کنند که با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید آنها را پیدا کنید و یک پنل را با توجه به نیاز خود سفارش دهید.

معرفی روش های تبلیغات در اینستاگرام

افزایش فالور و لایک بصورت رایگان در سایت ما کلیک کنید.

2. استفاده از ربات ها و پنل های ارسال انبوه تبلیغات
روش جالب و موثر دیگر استفاده از ربات ها و پنل های ارسال انبوه تبلیغات است ، این روش تبلیغ در اینستاگرام ، موضوعاتی چون سن ، محدوده سنی ، محدوده جغرافیایی ، جنسیت و ... را در نظر می گیرد. حدود 30 متن را می توانید به صورت کامنت ، دایرکت و لایک برای صفحاتی که شما تعیین کرده اید به طور خودکار ارسال می شوند و کاربران هم با تپ کردن روی آن وارد پیج شما شده و در صورت تمایل آن را دنبال خواهند کرد.

استفاده از ربات ها و پنل های ارسال انبوه تبلیغات

برای دانلود رایگان ربات افزایش فالور اینستاگرام به این صفحه بروید.

3.تبلیغات لینک دار در استوری
همانطور که می دانید هر چند وقت امکان جدیدی به استوری اینستاگرام اضافه می شود ، امکان مشاهده آرشیو استوری ها  ، امکان درج لینک در استوری و ... با این روش شما می توانید در استوری های خود لینکی درج کنید که مخاطبین با مشاهده استوری های شما وارد لینک داده شده بشوند و آن را در صورت تمایل فالو کنند.

تبلیغات لینک دار در استوری

بخوانید : آموزش لینک دار کردن استوری اینستاگرام

4. تبلیغات در صفحه های مشهور
صفحات محبوب و مشهور که فالور زیادی دارند ، حتما از درج آگهی های تبلیغاتی شما استقبال می کنند ، برای همین منظور می توانید محبوب ترین پیج ها را پیدا کرده و یک آگهی خوب و با کیفیت تهیه کرده و از آنها بخواهید برای شما تبلیغ کنند ، این روش باعث افزایش اعتماد و کسب شهرت شما نیز خواهد شد.

تبلیغات در صفحه های مشهور

5. ثبت لینک صفحه اینستاگرام در سایت های و رسانه های اجتماعی
سایت ها و رسانه های اجتماعی دیگر هم که مخاطبیت خاص خود را دارند با مشاهده لینک صفحه اینستاگرام شما از آن استقبال خواهند کرد ، مثلا در کانال ها یا گروه های تلگرام و ... برای انجام این کار نیز شرکت ها و مراکزی وجود دارد که می توانند این خدمات را به طور مثال در کانال های معروف تلگرامی و ... انجام دهند.

ثبت لینک صفحه اینستاگرام در سایت های و رسانه های اجتماعی