چطور از اکانت اینستاگرام در مقابل هک محافظت کنم؟

  • ۹۸۹

اینستاگرام به یکی از رسانه های اجتماعی مبتنی بر عکس در سراسر دنیا تبدیل شده است و در کشور ما نیز بسیار از کاربران دارای اکانت اینستاگرام هستند.

سیستم تائید دو مرحله ای

با وجود اینکه اینستاگرام محیطی امن دارد، اما برای برخی از کاربران پیش آمده که اکانت آنها مورد هک واقع شده و فردی مدیریت صفحه خصوصی آنها را به دست گرفته است. با زیاد شدن چنین مشکلاتی، اینستاگرام به فکر افتاد و سیستم تایید هویت دو مرحله ای را برای محافظت از اکانت اینستاگرام رونمایی کرد.
پیش از این سیستم تعیین هویت دو مرحله ای متکی به ارسال پیامک بود که البته امن ترین راه برای دریافت کدهای مجوزدار نیست. اکنون می توانید این مرحله را با یک برنامه تائید هویت تنظیم کنید تا حساب کاربری شما امن تر شود. در زیر چگونگی انجام این کار نشان داده شده است.
حفاظت در اکانت اینستاگرام با کد تائید هویت دومرحله ای
ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کرده و به پروفایل خود وارد شوید.
از دکمه Menu در سمت راست به قسمت Setting وارد شوید.
صفحه را به پایین اسکرول کرده تا به بخش Privacy and Security برسید.
سپس وارد Two-Factor Authentication شوید.
اگر نمی خواهید که از تائید هویت به صورت اس ام اسی استفاده کنید، آن را غیر فعال کرده و بخش Authentication App را انتخاب کنید. اینستاگرام می تواند گوشی را توسط یک برنامه تائید هویت اسکن کرده یا برنامه ای را پیشنهاد دهد.
اگر از برنامه Google authenticator استفاده می کنید، در این حالت اینستاگرام وارد آن برنامه می شود و می توانید یک کپی از کد تائید هویت تهیه کرده و آن را برای تائید نهایی وارد اینستاگرام کند.

بخوانید : فالوور فیک اینستاگرام خطرات امنیتی فراوانی به همراه دارد.

در این حالت تائید هویت دو مرحله ای فعال شده و برای ورود تنها به نام کاربری و رمزعبور خود نیاز دارید.

آموزش کامل تر را میتوانید در این صفحه مشاهده فرمایید.

چطور از اکانت اینستاگرام در مقابل هک محافظت کنم؟

شیوه اجرای درخواست کد جدید

همچنین کدهای بک آپ نیز برای پشتیبان گیری به حساب کاربری شما ارسال می شوند که می توانید از ۵ کد کپی شده را در حافظه کلیپ‌ برد اسکرین شات بگیرید. همچنین اگر کاربری نگران به سرقت رفتن این کدها باشد، می توانید درخواست خود را برای دریافت کد جدید به شیوه زیر بفرستد.
ابتدا به بخش Setting وارد شوید، کد تائید هویت دو مرحله ای یا Two-factor Authentication را زده و در قسمت Recovert Code، با زدن Get New Codes درخواست خود را برای دریافت کد جدید ثبت کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.