دلیل کاهش میزان تعامل پست ها در اینستاگرام و رفع مشکل

  • ۱۰۵۸

الگوریتم اینستاگرام طوری رفتار میکند که پست هایی که کاربر خاصی تعاملات کمتری با آنها داشته در رتبه های پایین تری نمایش داده میشوند یا حتی ممکن است اصلا توسط آن شخص دیده نشود.

شاید برایتان پیش آمده باشد که تعداد لایک و کامنت های صفحه اینستاگرامتان کاهش پیدا کرده است. و این سوال پیش آید که چرا میزان تعامل پست ها کاهش پیدا کرده است؟!
الگوریتم اینستاگرام طوری رفتار میکند که پست هایی که likelihood یا احتمال بیشتری برای پسندیده شدن توسط هر فرد خاص رو داشته باشند برای اون شخص تو رتبه بالاتری نمایش داده میشوند و بالعکس پست هایی که آن شخص تعاملات کمتری با آنها داشته در رتبه های پایین تری نمایش داده میشود و حتی ممکن است توسط اون شخص دیده نشود.
طبق همین موضوع افرادی که به تازگی صفحه شما را دنبال میکنند و هنوز با هیچ یک از پست های شما تعاملی نداشته اند پست های جدید شما را در رتبه معقولی مشاهده خواهند کرد تا اینستاگرام بتواند میزان تعامل آن کاربر را به صفحه شما را اندازه گیری کند. درواقع اگر افرادی که به تازگی صفحه شما را دنبال کرده اند با پست های جدید شما تعامل مناسبی نداشته باشند اینستاگرام رتبه پست های شما را به مرور زمان کاهش میدهد.

نکاتی که باید در گروه های تعامل رعایت شود

میزان تعاملات افراد با پست هایی که به محض باز کردن اینستاگرام میبینند به نسبت پست هایی که در رتبه های  بعدی هستند بیشتر است چرا که به مرور زمان و پس از مشاهده چند پست حوصله کاربر نسبت به پست های بعدی کاهش پیدا میکند و همین موضوع باعث میشود که صفحه هایی که پست هایشان در رده های پایین تری به کاربر نمایش داده میشوند، به مرور تعاملات کمتری از کاربران از کاربران دریافت کنند.
این موضوع باعث میشود که به مرور زمان میزان likelihood دنبال کنندگان جدید نسبت به صفحه شما کاهش پیدا کند در نتیجه پست های شما برای آن افراد جدید در رتبه پایین تری نمایش داده میشود و همین امر باعث میشود که خیلی از افراد پست های جدید شما را در صفحه هوم اینستاگرام مشاهده نکنند. در نتیجه Reach پست های شما به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند که گویا این افراد جدید اصلا صفحه شما را دنبال نکرده اند.

گروه تعامل چیست و چه کمکی به صفحه شما میکند؟

به همین منظور توصیه میشود در زمان هایی که جذب مخاطب دارید و کاربران جدید شما را دنبال میکنند به طور مثال: تبلیغات میکنید پست های جذابتری منتشر کنید و سعی کنید مقدار قابل توجهی از کامنت ها را پاسخ دهید تا میزان تعامل افراد جدید با صفحه شما افزایش پیدا کند تا پست های آینده شما را در رتبه های بهتری ببینند.
در نتیجه با جذب افراد جدید میزان تعاملات پست ها و همچنین میزان Reach پست های شما افزایش پیدا کند.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.