پخش زنده اینستاگرام برای کسب و کار

  • ۱۲۳۹

اینستاگرام لایو یا قبلیت پخش زنده اینستاگرام، سرویسی است که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اپ اینستاگرام به راحتی به پخش مستقیم و زنده ویدیو بپردازند.

اینستاگرام لایو از طریق استریم (stream) ویدیو بوسیله Stories کار می کند؛ اما بر خلاف Stories، پریسکوپ و فیسبوک لایو، اینستاگرام این ویدیوها را روی پلتفورم خود ذخیره نمی کند. این ویدیوها پس از هر پخش زنده فورا حذف می شوند (مگر اینکه آنها را روی گوشی یا تبلت خودتان ذخیره کنید) و در فید کاربر قرار نمی گیرند.
برای شروع یک پخش زنده، در صفحه اصلی اپ اینستاگرام، صفحه را به سمت راست بکشید و دکمه « Start Live Video» را لمس کنید. در هنگام پخش زنده، به دنبال کنندگان شما اطلاع داده می شود و در نوار Stories هم یک علامت live در زیر عکس تان به نمایش در می آید.

بخوانید : اموزش ساخت ویدیو زنده در استوری اینستاگرام

پخش زنده اینستاگرام را می توان هم به صورت عمومی و هم خصوصی انجام داد، و در هر دو حالت با توجه به ویژگی منحصر به فرد زنده بودن آنها، مشاهده شان برای مشتری وسوسه کننده است. اینستاگرام لایو برای کسب و کارهای کوچک فرصت ارزشمندی را فراهم می کند تا رابطه های عمیق تری را با دنبال کنندگان و مشتریان خود شکل بدهند و تعامل خود با آنها را افزایش دهند. آنچه در ادامه می آید سه راه ابتکاری جهت استفاده از اینستاگرام لایو برای کسب و کار کوچک شما است.

بخوانید : آموزش ساخت ویدیو زنده (لایو) در اینستاگرام

پخش زنده اینستاگرام برای کسب و کار

یک جلسه پرسش و پاسخ تعاملی راه بیندازید

با مشتریان خود تعامل کنید و به سوالات آنها به شکل زنده پاسخ بدهید.
اینستاگرام لایو هم یک ابزار انتشار ویدیوی زنده و هم یک پلتفورم تعاملی است. کاربران علاوه بر تماشای ویدیو، می توانند از طریق چت زنده با میزبان و سایر تماشاگران تعامل داشته باشند. در پایین هر ویدیو یک بخش comments وجود دارد که از طریق آن همه تماشاچیان می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند، سوال بپرسند و حس خود را با استفاده از لایک نشان بدهند.
برای برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ، ابتدا زمان آن را به اطلاع مشتریان خود برسانید. از آنها بخواهید که سوالات خود را قبلا از طریق بخش پیام رسانی Direct اینستاگرام برای شما ارسال کنند، یا برای تعامل بیشتر همزمان با پخش زنده آنها را در قسمت comments مطرح کنند.

Instagram Video Marketing: How to Increase Instagram Video Views for Free

یک جلسه آموزشی یا آزمایشی برگزار کنید

از طریق یک کلاس آموزشی یا آزمایشی رایگان، طرز کار یا تاثیر محصولات و خدمات خود را به مشتری نشان بدهید.
اینستاگرام لایو بر خلاف پست ها و Stories، محدودیت یک دقیقه ای یا ۱۰ ثانیه ای ندارد. این یعنی صاحبان کسب و کار می توانند با نمایش و شرح مشروح محصولات و خدمات خود و تعامل با مشتریان در ویدیوهای طولانی زنده (تا یک ساعت) میزان فروش را افزایش دهند.
به عنوان نمونه، باشگاه های ورزشی می توانند تمرینات و کلاس های خود را مستقیما پخش کنند یا صاحیان رستوران ها و آشپزها می توانند دستور پخت یک غذا را عملا نشان بدهند. فقط موبایل خود را روی یک سه پایه نگهدارنده محکم کنید و آزادانه به اجرا مشغول شوید.

روش بالا بردن ویو فیلم با تبلیغات ویدیدیی اینستاگرام

پشت صحنه کسب و کار خود را به نمایش بگذارید

با نشان دادن پشت صحنه فعالیت های خود، شخصیت انسانی کسب و کارتان را تقویت کنید. مثلا می توانید فرآیند تولید یک محصول را نشان بدهید، گوشه ای از رویدادهای آتی را به نمایش بگذارید، یا حتی در محیط کار دوری بزنید و چهره های واقعی پشت کسب و کارتان را به مشتریان نشان بدهید. از آنجایی که ویدیوهای اینستاگرام لایو به محض پایان پخش حذف می شوند و در حساب کاربری شما ذخیره نمی شوند، لازم نیست بخاطر نمایش چیزهایی که شاید در آینده نخواهید در دسترس کسی قرار داشته باشد دغدغه ای داشته باشید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.