چطور میتوانیم ارزش یک اینفلوئنسر را برای برند خود سنجید

  • ۱۱۸۸

سنجش ارزش یک اینفلوئنسر یکی از مهمترین چالش های اینفلوئنسر مارکتینگ است. اگر انتخاب یک اینفلوئنسر برای برند خیلی برایتان مهم است و میخواهید راهکارهایی برای سنجش ارزش یک اینفلوئنسر برای برندتان را بدانید حتما این مقاله را بخوانید.

نکاتی که معمولا در بحث سنجش ارزش اینفلوئنسر ها به آن توجه میشود حجم مخاطبین است اما نکته مهمی که وجود دارد این است که یک اینفلوئنسر ممکن است برای یک برند خیلی تاثیر گذار باشد و برای برند دیگر تاثیر خاصی نداشته باشد از این رو باید اینفلوئنسر مناسب برند خود را پیدا کنید.

 اینفلوئنسر

در مقاله های قبلی در مورد دسته بندی اینفلوئسرها در اینستاگرام صحبت کردیم. حتما به مقاله های قبلی در این رابطه مراجعه کنید.
یکی دیگر از نکاتی که هم اینفلوئنسر ها و هم برندها در بحث قیمت باید همکاری کنند که در حال حاضر نحوه قیمت گذاری اینفلوئنسرها رابطه مستقیم با حجم مخاطبین دارد در صورتی که بالارفتن حجم مخاطبین در اینفلوئنسر مارکتینگ تنها فاکتور افزایش بازدهی و تاثیر گذاری نیست و غیر از آن دو فاکتور دیگر هم تاثیر گذار هستند.

فاکتور های مهم در انتخاب اینفلوئنسر

Reach
Reach به معنای میزان توانایی هر اینفلوئنسر برای رساندن پیام به جامعه هدف آن برند خاص است. یعنی اینفلوئنسری که مخاطبین زیادی داشته باشد ولی مخاطبین هدف برند شما را را در بر نداشته باشد از نظر این فاکتور ارزشمند به حساب نمی آید و برای برند شما مناسب نیست. برعکس هم امکانش هست ممکن است یک اینفلوئنسر حجم مخاطبینش زیاد نباشه ولی جامعه هدف برند شما را در بر بگیرد اینفلوئنسر مناسبی است. پس هرچه تعداد بیشتری از جامعه هدف برند که دنبال کننده آن اینفلوئنسر خاص هستند، بیشتر باشد؛ آن اینفلوئنسر از نظر فاکتور Reach برای برند شما ارزشمند تر است. البته ممکن است یک اینفلوئنسر دنبال کنندگان زیادی نداشته باشد ولی بتواند از راه های دیگر پیام شما را به مخاطب هدفتان برساند.

فاکتور های مهم در انتخاب اینفلوئنسر
Relevance
این فاکتور  به معنای میزان ارتباط بین اینفلوئنسر یا برند یا پام برند شما است. هر چه این ارتباط قوی تر و مستحکم تر باشد اینفلوئنسر تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت. این ارتباط میتواند مرتبط بودن زمینه کاری، میتواند مرتبط بودن هویت صمعی بصری برند یا پیام برند با استایل و گفتار اینفلوئنسر و... باشد.
یک اینفلوئنسر ممکن است قابلیت رساندن پیام ما را به مخاطبین هدف ما داشته باشد اما برای وجهه کاری برند شما مناسب نباشد.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.