نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

  • ۱۲۷۷

الگوریتم جدید اینستاگرام بالاخره از راه رسید و اینستاگرام آماده است تا نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در newsfeed را به ما توضیح دهد.
اواخر امسال اینستاگرام اعلام کرد که برای بهتر و تازه تر کردن پست ها برای کاربران الگوریتم جدیدی برای آن طراحی کرده اند.

نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

فید های اینستاگرام شما برای تان شخصی سازی می شود و کاملا بر اساس علایق شما پیش می رود

فید های شما نه تنها بر اساس افرادی است که دنبال می کنید بلکه بر اساس پست هایی که لایک می نمایید هم هست.
طبق گفته های TechCrunch که همراه با تیم طراحی اینستاگرام بوده ” اینستاگرام به یک ماشین یادگیری تکیه کرده است که بر اساس رفتار گذشته ی هر کس یک فید منحصر به فرد برای همه می سازد. حتی اگر افرادی که دنبال کرده اید مانند کاربر دیگری باشد، فید های شما بر اساس نحوه ی تعامل شما با آن اکانت هاست.”

خب این دقیقا به چه معنی است؟

حتما یک دلیلی دارد که برای مثال تمام پست های کیم کارداشیان در ابتدای فید های من نمایش داده می شود. من طرفدار او هستم و هم به پست های خودش و هم به پست های مربوط به او علاقه دارم پس اینستاگرام نیز می فهمد که من واقعا می خواهم پست های او را ببینم. با این حال بسیاری از دوستان من نیز او را دنبال می کنند ولی آن ها که مثل من طرفدار پروپاقرص او نیستند پس وقتی زیاد با پست های مربوط به او تعامل نداشته باشند فید های مخصوص به او را در پایین تر می بینند.

نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

هدف اصلی اینستاگرام برای شما این است که محتوا های مربوط با خانواده و دوستان تان را ببینید و با این الگوریتم، در حال حاضر مردم ۹۰% پست های دوستان و خانواده شان به جای ۵۰% را می بینند.
نکته ی مهم در اینجا این است که اینستاگرام چگونه خانواده و دوستان ما را تشخیص می دهد. بشخصه فکر می کنم اینستاگرام، کیم کارداشیان را از خانواده ی من می داند ولی من فید خودم را اینگونه دوست دارم.

این الگوریتم چگونه عمل می کند؟

این الگوریتم عکس و ویدیو های مورد علاقه ی شما را بر اساس سه فاکتور مهم پیشبینی می کند: علاقه، به موقع بودن، ارتباط.

نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

علاقه مندی: اگر حدس بزنند احتمال اینکه شما پستی را لایک نمایید زیاد است آن پست در بالای فید شما قرار می گیرد. این بر اساس نحوه ی برخورد شما با پست های شبیه به آن در گذشته است. به آن مانند پست های موجود در Explorer نگاه کنید. وقتی در آنجا پستی را لایک می کنید دفعات بعدی پست های مشابه بسیاری از آن در اکسپلورر شما وجود خواهد داشت.

نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

به موقع بودن: این عکس چه مدت قبل پست شده بود؟ الگوریتم جدید پست های اخیر را برای شما اولویت بندی می کند بنابراین امیدوارانه فقط پست های کنر از یک هفته ی پیش را خواهید دید. حال به نظر می آید زمان پست های به اشتراک گذاشته شده مهم تر از محتوای آن است. این در تعطیلات پارسال مطرح شد. با اینکه از سال نو گذشته بود اما مردم هنوز پست های مربوط به کریسمس را می دیدند.
ارتباط: شما چگونه این کاربر را می شناسید؟ اگر زیر پست های یک نفر کامنت های بسیاری بنویسید و یا با کسی در یک پست تگ شده باشید، به اینستاگرام این پیام را میفرستد که آن فرد حتما در لیست دوستان و خانواده ی شما قرار دارد. فکر می کنید پست های کسی را هیچوقت نمی بینید؟ پس شروع به کامنت گذاری برای آن ها نمایید!
نکته: اگر می خواهید همه پست های شما را ببینند احتمالا باید از دنبال کنندگان تان بخواهید شما را در پست های شان تگ کنند. ما مطمئن نیستیم که این کار جواب می دهد یا خیر ولی این طور که گفته اند حتما جواب می دهد.
عامل های دیگری که روی الگوریتم جدید تاثیر دارند:
با اینکه آن ها ۳ فاکتور مهم و اصلی بودند، اینستاگرام عامل های دیگری نیز برای تشخیص پست های مورد علاقه ی شما دارد.
تکرار: هر چه مدت یک بار از اینستاگرام استفاده می نمایید؟ اگر از این برنامه به صورت مکرر استفاده می کنید، فید های شما ترتیب زمانی مرتبی را دارد چون اینستاگرام می خواهد با هر بار بازدید شما از برنامه آخرین پست های به اشتراک گذاشته شده را به شما نشان دهد. اما اگر به ندرت از اینستاگرام استفاده می کنید فید های شما بیشتر به ترتیب علاقه مندی شما خواهد بود تا مدت زمان.
دنبال کردن: چند نفر را در اینستاگرام دنبال می نمایید؟ اگر لیست این افراد زیاد باشد پس انتخاب های این برنامه برای مرتب کردن فید شما زیاد می شود بنابراین شما قادر به دیدن همه ی پست ها از همه ی اکانت ها نیستید.
نکته: اگر احساس می کنید که پست های موجود در فید شما پست های مورد علاقه تان نیست بهتر است اکانت های اضافی را unfollow نمایید! یا حتی با یک قابلیت جدید می توانید بعضی اکانت ها را بی صدا کنید.
مصرف: مسلم است که با بیشتر سپری کردن وقت در اینستاگرام می توانید پست های بیشتر از افراد و اکانت های بیشتری را ببینید اما اگر فردی هستید که در روز فقط چند دقیقه را در این برنامه می گذرانید تنها پست های مهم و مورد علاقه ی خود که الگوریتم انتخاب می نماید را می توانید ببینید.

نحوه ی انتخاب عکس و ویدیو ها برای نمایش در اینستاگرام در الگوریتم جدید 2019

آیا اینستاگرام با الگوریتم ترتیب زمانی دوباره باز خواهد گشت؟

خیر آن الگوریتم را دیگر در اینستاگرام نخواهیم دید. طبق  TechCrunch اینستاگرام نمی خواهد پیچیدگی بیشتری به برنامه اضافه کند چون کاربران ممکن است در نحوه ی عملکرد فید های شان دچار فراموشی بشوند.

اگر اکانت خود را تبدیل به یک اکانت تجاری کنم این الگوریتم باعث کم شدن فید های مورد علاقه ام میشود؟

خیر این طور نیست زیرا اینستاگرام به اکانت های شخصی یا تجاری فید های بیشتر یا کمتری نمی دهد. پس نه. تغییر اکانت هیچ تاثیری در فید ها نخواهد داشت.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.