چگونه به طور حرفه ای از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ (قسمت چهارم)

  • ۱۱۲۰

در مقاله قبل نکاتی را درباره استفاده حرفه ای از استوری های اینستاگرام بررسی کردیم ، در این مقاله برخی نکات دیگر مربوط به استفاده از استوری را بررسی می کنیم.

اضافه کردن متن

با انتخاب کلید “Aa” در سمت راست تصویر می توانید به هر عکسی، نوشته اضافه نمایید. با این کار صفحه کیبوردی برای شما باز می شود که می توانید در هر جای صفحه متنی را قرار دهید.
به طور غافلگیرانه استوری های اینستاگرام قابلیت های متن قدرتمندی دارند.
برای نوشتن متن کیبورد اصلی گوشی شما باز می شود. یک میکروفون هم شمال آن می شود که بتوانید متن خود را بگویید و آن تایپ کند.
شما می توانید حالات نوشتن را با فشردن آیکون چند خط در گوشه ی راست و بالای صفحه تغییر دهید. در ابتدا این حالت، نوشتن از چپ به راست است. با یک بار فشردن نوشتن از راست به چپ می شود و با یک بار دیگر فشردن متن به صورت مرکزی نوشته می شود.
حتی می توانید نوشته ی خود را بزرگ یا کوچک کنید. در نوع فونت کلاسیک یک نوار مثلثی با یک دایره در روی آن وجود دارد که با بالا و پایین بردن آن می شود سایز نوشته را تغییر داد. این کار را همچنین می شود بعد از تایپ کردن کامل متن و قرار دادن آن روی تصویر انجام داد به این صورت که متن را با دو انگشت خود می گیرید و آن را مانند زوم کردن عکس بزرگ و کوچک می نمایید.
در این قسمت نوع انتخاب رنگ مانند انتخاب رنگ در قسمت نقاشی و طراحی با قلم استوری است. سه نوع رنگ بندی ها در پایین صفحه وجود دارد و با آیکون قطره چشمی می توانید یک نمونه رنگ از خود تصویر بگیرید. (برای دیدن توضیحات کامل قسمت طراحی نکته های تکمیلی استوری قسمت دوم را بخوانید)

در بالای صفحه ی استوری یک “A” در یک مربع می بینید که با فشردن مکرر آن می توانید ترکیبات دلخواه خود را انتخاب نمایید:

    متن رنگی در پس زمینه ی خالی
    متن سفید در پس زمینه ی رنگی
    متن سفید در پس زمینه ی رنگی نیمه شفاف
می توانید متن، برچسب یا هر چیز دیگری را که با نگه داشتن آن به ویدیو اضافه می شود را پین کنید و سپس گزینه Pin را انتخاب کنید. به این معنی که آن را در یک قسمت در طول ویدیو ثابت نگه دارید.

چگونه به طور حرفه ای از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ (قسمت چهارم)

تگ کردن افراد

می توانید افراد و دوستان خود را با نوشتن نماد @ و اسم افراد در ادامه ی آن، تگ نمایید. اینستاگرام  در حالی که حروف اسم کاربران را تایپ می کنید به شما افرادی را پیشنهاد می دهد. وقتی فردی را که می خواستید یافتید روی عکس آن کلیک نمایید. حالا اسم آن فرد تگ شده را به صورت خطی کشیده شده زیر آن می بینید.

سایه دار کردن نوشته با متن دوگانه

برای انجام این کار ابتدا برای یک تصویر متنی را به روش عادی بنویسید. آن را در هر جای تصویر که می خواهید قرار دهید. چون این متن اولین لایه ی سایه را می سازد بهتر است آن را مشکی یا سفید کنید.
سپس همان متن را دوباره با رنگ اصلی بنویسید. حواستان باشد که آن را به همان صورت قبل و با همان فونت و سایز بنویسید.
حال این متن دوم را به روی متن اول با کمی جا به جایی قرار دهید.

چگونگی لایه دار کردن نوشته ها

با قرار دادن متن های خود روی یکدیگر افکت های زیبایی بسازید.
ابتدا متن اول خود را با هر دکور و مدلی که دوست دارید بنویسید. علامت فلش رو به پایین (دانلود) را که در کنار تصویر است برای سیو کردن تصویر در گالری خود انتخاب نمایید. سپس عکس سیو شده را دوباره انتخاب کنید و کپشنی دیگر را روی اولی قرار دهید. می توانید این کار را تا جایی انجام دهید که به افکتی که می خواهید برسید.

چگونه به طور حرفه ای از استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟ (قسمت چهارم)

متن هایی به مدل های مختلف

به طور پیش فرض شما اگر پس زمینه ای برای متن خود انتخاب کنید به صورت مستطیل خواهد بود. شاید شما دلتان بخواهد این مستطیل شکل دیگری مانند دایره داشته باشد.
آسان ترین روش این است که شکل مورد نظر خود را با قلم روی تصویر طراحی نمایید و در جایی که می خواهید قرارش دهید. سپس به قسمت نوشته بروید و متن خود را تایپ کنید اما آن را با متنی رنگی در یک پس زمینه شفاف بنویسید. با این روش می توانید متن را روی این شکل طراحی شده بگذارید.
برای مشاهده ی قسمت بعدی به این صفحه بروید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.