بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام فیلترینگ لغو شد

  • ۱۳۷۲

«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامه‌ای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.
«سید جمال هادیان»، رییس مرکز روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد نامه‌ای که اخیراً در رابطه با محدودسازی برای اینستاگرام منتشر شده است ارتباطی با فیلترینگ این شبکه اجتماعی ندارد.
هادیان در توییتر با انتشار تصویر این نامه، نوشت:

 «این نامه محرمانگی ندارد و به صادر کننده تذکر داده شده. ماجرا به ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی بازمی‌گردد. ارتباطی با فیلتر هم ندارد. خواسته‌اند که این امکان فراهم گردد تا اگر خانواده‌ای بسته اینترنتی بدون اینستاگرام بخواهد، امکانش فراهم باشد.»

بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر این موضوع که نامه صادر شده اشتباها برچسب «خیلی محرمانه» داشته است، اظهار کرد که این نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد. هادیان در واقع به خواسته‌ کسانی که از آنها نام‌ نمی‌برد اشاره می‌کند که رییس رگولاتوری را ملزم به نامه‌نگاری به اپراتورهای اینترنت کشور کرده است.
با این حال باید توجه کرد که اگرچه خود نامه ارتباطی با فیلترینگ ندارد اما سیگنالی است از سوی مخالفان تنها شبکه اجتماعی فیلتر نشده در کشور؛ تصمیم‌گیرانی که فضای اینستاگرام را مناسب خانواده‌ها نمی‌دانند و تشخیص می‌دهند جامعه مخاطبی برای بسته‌های اینترنتی بدون اینستاگرام وجود دارد.
منابع مختلف در روزها و هفته‌های اخیر اشاره کرده‌اند که اصرار به فیلتر شدن اینستاگرام همچنان ادامه دارد و محدود کردن دسترسی به اینستاگرام به اشکال گوناگون حتی به غیر از فیلتر شدن آن در حال بررسی است. حتی «جواد جاویدنیا»، سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور نیز به تازگی در گفتگویی با ایسنا اشاره کرده بود که اینستاگرام باید چند سال پیش فیلتر می‌شد. او اینستاگرام را یک بستر جرم‌خیز و جرایم رو به رشد در اینستاگرام را یک «فاجعه» دانسته بود.

بسته اینترنتی با محدودیت دسترسی به اینستاگرام فیلترینگ لغو شد

حالا نظرات برخی کاربران اینترنتی در مورد این خبر را در اختلاف نظرهای مختلف میتوانید در زیر بخوانید.

  1. تو جای جای دنیا هر چیزی بعد ی مدت امکانات بهش اضافه میشه اینجا امکانات ازش کم میشه. پراید بدون زه در اینترنت بدون اینستا گرام. قیمه بدون ماست. کله بی مغز ........
  2. باید اینستای داخلی باشد. نمونه اش چین که امکاناتی فراهم اورده است که نیازی به به امکانات غربی ها نباشد. همین غربی ها با هواوی و ... چطور برخورد کردند وقتی خودشان برای ویندوز و ایفون و ... محدودیتی قائل نیستند.هر که این وسط دچار ناامیدی شده است برود خودکشی کند. چیزی که زیاد داریم جمعیت اضافیه. یکی نباشد بجاش میلیون نفر هست.
  3. من شخصا از پیام رسانا ایرانی بدم میاد. فقط از تلگرام اصلی و رسمی استفاده میکنم. اما از اینستاگرام اصلا خوشم نمیاد. مردم ما این برنامه رو یه جورایی به قول معروف خز کردن. چه فیلتر بشه یا چه نشه برام مهم نیست. اینستاگرام برنامه ای هست که استفاده های خیلی بهتری میشه ازش کرد. اما متاسفانه ما ایرانیا گند زدیم به همه چی… فیلتر بشه بهتره بنظرم.
  4. اصلاً با عقل جور نمیاد بسته هایی که به اینستاگرام متصل نمیشه یعنی چی
  5. اصل قضه رو نگرفتی! بسته بدونه اینستا 10 هزارتومان بسته با اینستا 20 هزارتومان!!!محدود میکنن و بعد برای دادن آزادی تقاضای پول بیشتر میکنن.بهونه برای افزاش قیمت بسته های اینترنتی و تبعیض قائل شدن!مثل همجا اینجاهم هر کسی که پول داره امکانات بیشتری داره!
  6. خب اگه اینطور باشه که خوبه همین الان بسته ارزونه رو میخرم با v p n ایپی رو عوض میکنم از کجا میخوان بفهمن به کجا وصلم؟
  7. یکی به اینا بگه آخه ننه خوب مگه ما جز اینستاگرام تفریح دیگه ای داریم اون نباشه دیگه سرمونو بذاریم بمیریم بهتره آخه چرا اینقدر بدبختیم ما تو آمریکا به فکر سفر به مریخن اینجا تو فکر فیلتر تلگرام و اینستاگرامن
  8. چه خنده دار ...چند ماه دیگه وقتی سال ۹۸ تحویل شد سال را حمایت و صیانت از خانواده و فیلترینگ هوشمند میزازن...هر سال میگیم دریغ از پارسال
  9. خوب اگه بسته با قیمت کمتر ارائه بشه که همه اونو میخرن فیلتر شکنو روشن میکنن میرن اینستاگرام دوباره !!
نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.