مقاله اینستاگرام : نرخ تعامل( Engagement Rate )در اینستاگرام

  • ۲۶۶۸

نرخ تعامل بدون شک یکی از مهمترین فاکتورهای اینستاگرامه. یکی از معیارایی که میزان فعالیت یه نفر در اینستاگرام رو نشون میده، نرخ تعامل اینستاگرامه که شکل های مختلف ار تباط فردی با بقیه کاربران رو در شبکه های اجتماعی نشون میده. در اینستاگرام کاربران می تونن یه تصویر رو لایک کنن یا زیر اون کامنت بزارن، به این اقدامات Engagement یا مشارکت و تعامل کاربران گفته میشه.
نرخ تعامل یکی از معیاهای تحلیل صفحه در اینستاگرامه و به کمکش متوجه میشن چه تعداد از دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام واقعی اند .

نرخ تعامل اینستاگرام چیست؟

نرخ تعامل اینستاگرام، تعداد لایک ها و کامنت های دریافت شده در یه پست تقسیم بر تعداد فالوورهایی که در یه دوره زمانی خاص در نظر گرفته شده، تعریف میشه. این معیار معمولا” واسه یه دوره زمانی خاص مثلا یه ماه محاسبه میشه. نتیجه این محاسبات به طور کلی اطلاعاتی در اختیارمون میزاره که می تونیم به کمکش میزان تعامل و رشد صفحه اینستاگرام مون رو در طول زمان دنبال کنیم. در حقیقت عدد بدست اومده برای این نرخ می تونه میزان مشارکت بقیه افراد در صفحه اینستاگرام مون رو به ما نشون بده و به فاکتورهای مختلفی مثل تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد بازدیدها از صفحه بستگی داره.

شش راهکار برای افزایش نرخ تعامل صفحات اینستاگرام

1-پست گذاشتن به طور منظم
پست کردن به طور نامنظم به بهبود نرخ تعامل صفحه اینستاگرام شما کمک نمیکنه. پس به صورت منظم پست بزارین تا مقابل دید مخاطبتون باشین و به رشد تعامل ادامه بدین. ابتدا با سه پست در هفته شروع کنین و این تعداد رو کم کم بیشتر کنین اما فراموش نکنین بیشتر از دو پست در روز میتونه برای صفحه شما خطرناک باشه.

شش راهکار برای افزایش نرخ تعامل صفحات اینستاگرام

2-هشتگ گذاشتن
عادت به هشتگ گذاری یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش نرخ تعامل پست ها در اینستاگرامه. سعی کنین برای شروع چندتا کلید واژه مربوط به برندتون در پست ها هشتگ گذاری کنین و بعد هشتگ های مورد استفاده مخاطب رو پیدا کنین و بزارین.

مقاله اینستاگرام : نرخ تعامل( Engagement Rate )در اینستاگرام


3-استفاده از عنوان خوب به همراه لینک
برای پستاتون کپشن خوب بنویسین تا دنبال کننده های بیشتری داشته باشین. اگر میخواین کاربران بعد از دیدن پست شما کاری مثل خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر و… انجام بدن در کپشن پست اینستاگرامتون یه لینک قرار بدین.
اینستاگرام در حال حاضر به شما اجازه قراردادن یه لینک رو میده، پس به سود خودتونه استفاده کنین! البته صفحاتی که تیک آبی( تیک وریفای) داشته باشن می تونن در قسمت استوری هم لینک بزارن.

مقاله اینستاگرام : نرخ تعامل( Engagement Rate )در اینستاگرام


4- اهمیت دادن به مخاطب
گاهی اوقات برای بدست آوردن لایک و کامنت باید اون رو درخواست کنین. این اتفاق زمانی میفته که مخاطب احساس کنه شما براش اهمیت قائلین و با پرسیدن سوالاتی با پایان باز سعی دارین نظرش رو بدونین، یعنی مخاطب صفحه شما برای جواب دادن در پستتون کامنت می نویسه و حتی در رأی گیریتون شرکت میکنه. البته این پاسخ ها تعدادشون اول کمه ولی شما این رویه رو با سؤال پرسیدتون ادامه بدین تا یخ مخاطباتون بشکنه.
5- تجزیه و تحلیل
اینستاگرام شما بهترین تجزیه و بهترین استراتژی برای پست های بعدی شماست. به پست هایی که لایک و کامنت های بیشتری دارن یه نگاهی بندازین و ببینین که این پست ها چه شباهت هایی از نظر زمان پست گذاشتن، هشتگ های استفاده شده و فیلتر یا طرح رنگی که ممکنه به جلب توجه بیشتر کمک کرده باشه، دارن.

نرخ تعامل در اینستاگرام

در کل شما باید پیگیر فالوورها، تعداد لایک های هر عکس، تعداد کامنت ها و اطلاعات اصلی هر پست باشین. اگر حساب کاربریتون رو به حساب تجاری اینستاگرام تبدیل کردین، به تجزیه و تحلیل درونی دسترسی دارین. اینستاگرام میزان بازدید از پروفایل، کلیک ها روی لینک و درخواست های تماس با شما و میزان تعامل هر پست رو کامل به شما نشون میده. در بروزرسانی بعدی اینستاگرام میزان تعامل با هر پست رو به صورت تفکیک شده بر اساس تعداد لایک، تعداد کامنت و تعداد ذخیره شدن هر پست رو نشون میده.
6- ویدئو گذاشتن
نرخ تعامل اینستاگرامتون رو با ساختن و استفاده از محتوای ویدئویی برای حساب کاربریتون افزایش بدین. ویدئوهای شما   می تونه به راحتی درست بشه، اما تأثیر زیادی داشته باشه. سعی کنین به طرفداراتون نحوه استفاده از محصول رو نشون بدین یا فقط خبرای جدید رو در اختیارشون بزارین. باید تلاش کنین که از استوری و پخش زنده هم استفاده کنین.

مقاله اینستاگرام : نرخ تعامل( Engagement Rate )در اینستاگرام

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.