آموزش پوشه امن سامسونگ و مخفی کردن فایل ها در Secure Folder اندروید

  • ۸۵۸

شاید فایل‌هایی در گوشی خود دارید که نمی‌خواهید وقتی گوشی شما دست شخص دیگری است، آن‌ها را ببیند. برای این کار می‌توانید از برنامه پوشه امن سامسونگ (Secure Folder) که راهنما آن را در ادامه ارائه می‌کنیم، استفاده کنید.

همه ما ممکن است فایل‌ها و پوشه‌هایی داشته باشیم که مایل نباشیم کسی از وجود آنها مطلع باشد. سامسونگ برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده است. پوشه امن سامسونگ شما را قادر می سازد تا پوشه‌ها و فایل‌های خصوصی خود را در آن مخفی کنید. این برنامه در واقع یک نسخه کاربرپسند از برنامه امنیتی KNOX سامسونگ است که به شما اجازه می‌دهد یک فضای خصوصی برای برنامه‌ها و فایل‌های شخصی خود ایجاد کنید. شما می‌توانید با قرار دادن فایل‌ها و اطلاعات یا تصاویر مهم خود در پوشه مخفی سامسونگ و با تنظیم امکان دسترسی به آن‌ها با روش‌های امنیتی متفاوت، کاری کنید که غیر از شما هیچ کس امکان دسترسی به آن‌ها را نداشته باشد. در ادامه آموزش استفاده از Secure Folder را ارائه می‌دهیم.

secure-folder

پوشه امن سامسونگ چیست

پوشه امن سامسونگ یک فضای رمزنگاری شده در گوشی هوشمند شما برای ذخیره‌سازی فایل‌ها، تصاویر، ویدیوها و اپلیکیشن‌ها است. این سرویس تمام فایل‌های شخصی و حساس شما را در خود نگهداری می‌کند تا مطمئن باشید هیچ کس دیگری زمان استفاده از گوشی شما، به آن‌ها دسترسی نخواهد داشت.

Secure Folder در ابتدا به عنوان بخشی از سامسونگ ناکس (Knox) معرفی شده بود و اکنون به صورت از قبل نصب شده در دستگاه‌های جدید سامسونگ مانند گلکسی نوت 9 و گلکسی اس 10 وجود دارد. این اپلیکیشن در پلی استور هم وجود دارد و با هر دستگاه سامسونگی که از اندروید 7 نوقا و بالاتر پشتیبانی می‌کند، سازگار است.

چگونه پوشه امن گوشی سامسونگ را فعال کنیم

برای فعال سازی و استفاده از پوشه مخفی سامسونگ قبل از هر چیزی شما به یک حساب سامسونگ نیاز دارید. اگر این حساب را ندارید، می‌توانید از این لینک یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر یک گوشی جدید سامسونگ مانند نوت 9 دارید، Secure Folder از قبل روی دستگاه شما نصب شده است. اپ دراور را باز کرده و برنامه را اجرا کنید. سپس با حساب کاربری خود وارد شده و نحوه اعتبارسنجی (Authentication) خود را از میان حسگر اثر انگشت، پین کد و یا الگو انتخاب کنید.

samsung-secure-folder

در برخی از دستگاه‌ها برای فعال کردن پوشه امن سامسونگ باید به بخش Settings > Lock screen and security > Secure Folder رفته و سپس وارد حساب خود شده و نحوه اعتبار سنجی را مثل قبل انتخاب کنید. با این کار Secure Folder در اپ دراور و صفحه هوم شما ظاهر می‌شود.

اگر این اپلیکیشن روی دستگاه شما از قبل نصب نشده است، باید آن را از پلی استور دریافت کنید. با کلیک روی دکمه زیر، سکیور فولدر را دانلود کرده و نصب کنید. به یاد داشته باشید که این اپلیکیشن با دستگاه‌های سامسونگ دارای سیستم عامل اندروید نوقا و بالاتر سازگار است.

نحوه استفاده از پوشه امن سامسونگ برای مخفی کردن فایل ها

راه‌های زیادی برای اضافه کردن فایل‌ها به پوشه مخفی سامسونگ وجود دارد. راحت‌ترین راه از طریق داخل خود اپلیکیشن است. در داخل برنامه از قسمت بالا، روی Add files زده و نوع فایلی را که می‌خواهید انتخاب کنید (عکس، ویدیو، صدا، پرونده و …) را از قسمت پایین مشخص کنید. سپس فایل‌هایی را که می‌خواهید را انتخاب کرده و روی Done ضربه بزنید و از بین انتقال کامل یا صرفا کپی کردن فایل‌ها به Secure Folder یکی را انتخاب کنید. گزینه Copy یک نسخه از فایل را به پوشه امن سامسونگ منتقل می‌کند اما گزینه Move پس از اینکه فایل‌ها به سکیور فولدر منتقل شدند، آن‌ها را از مکان اولیه خود حذف می‌کند.

samsung-secure-folder

راه دوم انتقال فایل‌ها به پوشه مخفی، از داخل سایر اپلیکیشن‌های خود سامسونگ است. My Files ،Gallery ،Voice Recorder و Contacts از جمله این برنامه‌ها هستند. برای این کار، فایلی را که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کرده و روی گزینه More (سه نقطه روی هم) در قسمت بالا زده و سپس گزینه Move to Secure Folder را انتخاب کنید. اگر قبلا وارد نشده‌اید، وارد حساب خود شده و کارتان تمام است.

samsung-secure-folder

راه‌های مختلفی برای اضافه کرده اپلیکیشن‌ها به پوشه مخفی سامسونگ وجود دارد. راحت‌ترین راه، وارد شدن به Secure Folder و انتخاب گزینه Add apps از قسمت بالای برنامه است. اپلیکیشنی که می‌خواهید را از لیست انتخاب کرده و یا از بخش جستجو، پیدا کنید. در نهایت برای تکمیل فرآیند، روی Add ضربه بزنید. با این کار یک کپی از اپلیکیشن به پوشه مخفی سامسونگ منتقل می‌شود که برای کسانی که چندین حساب فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی دارند، بسیار کاربردی است. با کمک اپلیکیشن کپی شده، شما می‌توانید از دو حساب کاربری (یکی در اپلیکیشن رمزنگاری نشده و دیگر اپلیکیشن موجود در پوشه امن) به صورت همزمان استفاده کنید، بدون اینکه نیاز باشد از یک اکانت خارج شوید.

samsung-secure-folder

یکی دیگر از راه‌های اضافه کردن برنامه ها به پوشه امن سامسونگ، دانلود کردن مستقیم آن‌ها از پلی استور یا Galaxy Apps به پوشه مخفی سامسونگ است. همچنین می‌توانید از اپ لانچر هم برنامه‌ها را اضافه کنید؛ روی یک اپلیکیشن زده و نگه دارید و سپس Add to Secure Folder را انتخاب کنید.

نحوه خارج کردن فایل ها از پوشه امن سامسونگ

اگر می‌خواهید به هر دلیلی از جمله انتقال فایل‌ها از گوشی به کامپیوتر، آن‌ها را از برنامه Secure Folder خارج کنید، باید مراحلی که در ادامه ذکر می‌کنیم را طی کنید. ابتدا برنامه Secure Folder را باز کرده و به بخش My Files بروید. محتوایی که می‌خواهید انتقال دهید را انتخاب کنید (تصویر، صدا، ویدیو و …). فایل‌هایی که می‌خواهید از پوشه امن سامسونگ خارج کنید را انتخاب کرده و با ضربه زدن روی سه نقطه روی هم در قسمت بالا و سمت راست، گزینه Move out of Secure Folder را انتخاب کنید. با این کار، فایل‌ها خارج شده و در همان مسیر در گوشی قرار می‌گیرند.

samsung-secure-folder

نحوه بکاپ و بازگردانی اطلاعات پوشه مخفی سامسونگ

گزینه Backup and Restore زمانی به کارتان می‌آید که می‌خواهید گوشی خود را تعویض کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تمام فایل‌هایی که در پوشه امن گوشی سامسونگ وجود دارد را به فضای ابری آپلود کرده و سپس در گوشی جدید، آن‌ها را دانلود کنید.

برای ساختن بکاپ باید به Settings گوشی رفته و روی Backup and restore و سپس Back up Secure Folder data ضربه بزنید. سپس باید فایل‌هایی را که می‌خواهید از آن‌ها بکاپ بگیرید، انتخاب کرده و در نهایت روی Back Up Now ضربه بزنید.

samsung-secure-folder

زمانی که می‌خواهید فایل‌های خود را در پوشه امن گوشی سامسونگ جدید بازگردانی کنید، به بخش تنظیمات رفته و از Backup and restore روی Restore زده و فایل‌هایی که می‌خواهید بازگردانی شوند را انتخاب کنید. در نهایت روی Restore now زده و صبر کنید تا فایل‌ها منتقل شوند.

برای حذف بکاپی که ایجاد کرده‌اید، به مسیر Settings > Backup and restore > Delete Secure Folder backup data رفته و بکاپی که می‌خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و روی Delete ضربه بزنید.

نحوه مخفی کردن Secure Folder و تغییر آیکون آن

شما می‌توانید اپلیکیشن پوشه امن سامسونگ را برای افزایش امنیت بیشتر، مخفی کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن شده و به تنظیمات (سه نقطه روی هم) بروید. در اینجا گزینه Show Secure Folder را خاموش کنید. پس از این کار، دیگر برنامه Secure Folder در اپ دراور و صفحه هوم ظاهر نمی‌شود، اما در عین حال از دستگاه هم حذف نشده و فقط مخفی شده است. راه دیگر آن است که با زدن روی آیکون Secure Folder در پنل تنظیمات سریع (Quick Panel)، آن را مخفی کنید.

شما همچنین می‌توانید آیکون پوشه امن را شخصی سازی کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن شده و به تنظیمات (سه نقطه روی هم) بروید. در اینجا گزینه Customize icon را انتخاب کنید. سپس آیکون جدیدی را از لیست موجود انتخاب کرده و در صورت نیاز، نام اپلیکیشن را هم تغییر دهید. در نظر داشته باشید که آیکون و نام جدید ممکن است در تنظیمات سریع و تنظیمات گوشی ظاهر نشوند، اما می‌توانید آن‌ها را در اپ دراور و صفحه هوم خود مشاهده کنید.

samsung-secure-folder

این‌ها مهم‌ترین نکاتی هستند که باید درباره پوشه امن سامسونگ بدانید. با این وجود این اپلیکیشن ویژگی‌های زیاد دیگری هم دارد که از آن‌ها می‌توان به قابلیت مخفی کردن موارد خاصی از نوتیفیکیشن‌ها اشاره کرد. 

برای دانلود این برنامه به این صفحه بروید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.