آموزش رفع مشکل کار نکردن لوکیشین اینستاگرام در اندروید و آیفون

  • ۱۰۶۹

اینستاگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی می باشد که کاربران زیادی دارد. یکی از قابلیت های این برنامه، برچسب جغرافیایی برای پست، استوری و.. است. اما برخی از کاربران با این ویژگی و لوکیشن در اینستاگرام دچار مشکل می شوند. امروز در اینستاگرام ها روش های رفع مشکل کار نکردن لوکیشن اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد.

علت نیامدن و گذاشتن لوکیشن در پست و استوری اینستاگرام

How to Fix Instagram Location not Working

هنگامی که کاربران پست یا استوری را با دوستان خود به اشتراک می گذارند، با استفاده از قابلیت لوکیشن اینستاگرام می توانند مکان خود را هم مشخص کنند و ارتباطی میان عکس با موقعیت مکانی آن ایجاد کنید. گاهی به دلایل مختلف لوکیشن اینستاگرام برای برخی از کاربران دچار مشکل می شود که در ادامه روش های رفع آن را آموزش خواهیم داد.

علت ارور لوکیشن در اینستاگرام

علت مشکل لوکیشن در استوری اینستاگرام به دلایل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال ممکن است تنظیم استفاده از لوکیشن را به طور کلی در گوشی خاموش کرده باشید. همچنین ممکن است اینستاگرام از دسترسی به لوکیشن منع شده باشد. البته دلایل به همینجا ختم نمی شود و مشکلات نرم افزاری مختلفی نیز می توانند منبع مشکل باشند. دلیل هر چه که باشد با انجام روش های زیر باید مشکل رفع شود.

حل مشکل کار نکردن لوکیشین اینستاگرام

همچنین اگر با اضافه کردن مکان دلخواه مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب حل مشکل اضافه کردن مکان دلخواه به اینستاگرام در نسخه های جدید را مطالعه نمایید.

اطمینان از فعال بودن لوکیشن اندروید برای حل مشکل گذاشتن لوکیشن در اینستاگرام

قبل از هر کاری و پیدان کردن علت نیامدن لوکیشن اینستاگرام باید مطمئن شوید که مکان یابی در گوشی شما فعال باشد و اینستاگرام اجازه استفاده از آن را داشته باشد. برای این کار در اندروید دستور العمل زیر را دنبال کنید.

از برنامه اینستاگرام خارج شده و به تنظیمات تلفن بروید.

در قسمت Personal روی Location تپ کنید.

اگر Location خاموش یا غیر فعال است، آن را روشن و فعال کنید.

سپس رو به پایین رفته و و امکان استفاده از لوکیشن را برای Instagram هم فعال کنید.

اطمینان از فعال بودن لوکیشن در آیفون برای حل مشکل ثبت لوکیشن در اینستاگرام

از برنامه اینستاگرام خارج شده و به تنظیمات تلفن بروید.

روی Location Services تپ کنید. تنظیمات را فعال کنید.

سپس رو به پایین رفته و و امکان استفاده از لوکیشن را برای Instagram هم فعال کنید. (گزینه While Using the App را انتخاب کنید.)

حل مشکل کار نکردن لوکیشین اینستاگرام

رفع مشکل لوکیشن در استوری اینستاگرام با پاک کردن حافظه کش برنامه

برای حل مشکل وجود داده های معیوب در حافظه کش برنامه و در نتیجه مشکل نیامدن لوکیشن در اینستاگرام، با کمک مطلب آموزش ۴ روش پاک کردن حافظه کش Cache و داده های برنامه اندروید اقدام به حذف کش برای برنامه Instagram کنید.

ایجاد موقعیت مکانی برای پروفایل های Business

کاربران تجاری اینستاگرام اگر هنوز در استفاده از لوکیشن مشکل دارند، در صورت داشتن صفحه فیسبوک می توانند یک لوکیشن سفارشی ایحاد کنند.

وارد صفحه Facebook خود شوید و در بالای صفحه روی Check In کلیک کنید.

نام لوکیشن بیزینس خود را برای افزوده شدن وارد کنید.

در پایین سرچ Add را خواهید دید. روی آن کلیک کنید.

روی Create کلیک کنید.

مکان جدید خود را جستجو کنید و Is This Your Business را انتخاب کنید.

حال موقعیت مکانی به صفحه لینک شده اینستاگرام با فیسبوک اضافه می شود که می توانید آن را به پروفایل اضافه کنید.

ریستارت کردن گوشی برای رفع علت کار نکردن لوکیشن اینستاگرام

ریستارت کردن گوشی می تواند مشکلات کوچک نرم افزاری را برطرف کند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم گوشی خود را ریستارت کنید و مجدد مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل کار نکردن لوکیشین اینستاگرام

در صورت وجود مشکل در جی پی اس گوشی، مطالعه مطلب ۱۸ روش رفع مشکل جی پی اس GPS در گوشی اندروید ، آیفون و.. برای شما کاربردی خواهد بود.

آپدیت کردن اینستاگرام برای رفع مشکل لوکیشن اینستاگرام

گاه ممکن است ریشه علت لود نشدن لوکیشن در اینستاگرام در خود برنامه باشد. به همین منظور برنامه را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید.

برای آپدیت اینستاگرام مخصوص اندروید خود به این صفحه بروید.

همچنین بهتر است بررسی کنید که در همان لحظه افراد دیگری مشکل دارند یا خیر؟ زیرا ممکن است مشکل در سمت سرور های اینستاگرام نیز باشد.

حل مشکل کار نکردن لوکیشین اینستاگرام

لوکیشن اینستاگرامم مشکل دارد! نصب مجدد برنامه برای حل آن

ویژگی لوکیشن و موقعیت یابی را در برنامه های دیگر تست کنید. اگر مطمئن شدید که مشکل از اینستاگرام است، می توانید به عنوان راه حل دیگر برنامه را کامل حذف کنید. سپس مجدد آخرین نسخه موجود را دانلود و نصب کنید.

تست لوکیشن استوری اینستاگرام در گوشی های دیگر

در صورت امکان در گوشی دیگری که قادر به استفاده از لوکیشن در اینستاگرام است، وارد اکانت خود شوید و مشکل را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل، احتمال ایراد در اکانت شما وجود دارد. در اینصورت باید به پشتیبانی اینستاگرام اطلاع بدهید تا اکانت شما را بررسی کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.