آموزش تصویری خصوصی (Private) کردن حساب اینستاگرام آی او اس نسخه ی جدید instagram-ios

  • ۲۸۵۲

همه‌ی اکانت‌های اینستاگرام به طور پیشفرض به روی عموم باز هستند، این یعنی همه‌ی کاربران این شبکه‌ی اجتماعی بدون کسب اجازه از شما می‌توانند به دنبالتان بگردند و عکس‌ها و ویدیوهایتان را ببینند.
اگر به دنبال حریم خصوصی بیشتری هستید و می‌خواهید فقط افراد خاصی بتوانند تصاویر و ویدیوهایتان را ببینند، باید از گزینه‌ای که برای خصوصی کردن اکانت شما تعبیه شده استفاده کنید.
در این مطلب به شما نشان می دهیم که چگونه این کار را بکنید.

وقتی اکانت خود را خصوصی می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وقتی اکانت اینستاگرام خود را خصوصی می‌کنید، کاربران هنوز هم می‌توانند با جستجوی نام و پروفایل به دنبال شما بگردند. اما همه‌ی تصاویر و ویدیوهایتان از مقابل دیدگان کسانی که شما را دنبال نمی‌کنند مخفی می‌شود، پس اکانت شما چیزی مشابه‌ی تصویر زیر خواهد شد:

وقتی اکانت خود را خصوصی می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

به علاوه از آن به بعد هر کسی هم نمی‌تواند شما را دنبال کنید. هر بار که شخص جدیدی بخواهد شما را دنبال کند، برای شما یک درخواست دنبال کردن ارسال می‌شود تا شما آن را تایید یا حذف کنید؛ چیزی شبیه به تصویر زیر:

آموزش تصویری خصوصی (Private) کردن حساب اینستاگرام آی او اس نسخه ی جدید instagram-ios

این مراحل باعث می‌شود تا غریبه‌ها نتوانند شما را دنبال کنند و حریم خصوصی‌تان را دور بزنند. این امکان برای افراد جوان یا هر کسی که می‌خواهد فقط یک اکانت شخصی برای دوستان و عزیزانش داشته باشد عالی است.

چگونه تصاویر اینستاگرامم را خصوصی نگه دارم؟

ذکر این نکته حائز اهمیت است که فقط از طریق اپلیکیشن رایگان موبایلی اینستاگرام می‌توانید اکانت خود را خصوصی کنید. انجام این کار از طریق کامپیوتر ممکن نیست، بنابراین حتماً قبل از شروع کار این اپلیکیشن را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید.

برای دانلود جدیدترین نسخه ی اینستاگرام آیفون به این صفحه بروید.

برای خصوصی کردن اکانت خود برای سیستم عامل آی او اس مراحل زیر را دنبال کنید:

1) اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید.
۲) به زبانه‌ی Profile بروید تا بتوانید پروفایلتان را ببینید.

برای خصوصی کردن اکانت خود برای سیستم عامل آی او اس مراحل زیر را دنبال کنید:

۳) از گوشه‌ی بالا راست اپ دکمه‌ی Settings را انتخاب کنید.
۴) سوئیچ Private Account را به حالت روشن درآورید.
تبریک می‌گوییم! اکانت شما خصوصی شد، و از این به بعد پست‌های شما فقط برای دنبال کنندگان‌تان قابل مشاهده خواهد بود.

متوقف ساختن امکان جستجوی اکانت شما

اگرچه روش بالا غریبه‌ها را از مشاهده‌ی محتویات پروفایل شما دور نگه می‌دارد، اما این کار باعث نمی‌شود که آن‌ها نتوانند به دنبال شما بگردند، پروفایل‌تان را پیدا کنند و برایتان پیام بفرستند.
اگر یک نفر هست که مدام برایتان پیام می‌فرستد، شاید بخواهید با بلاک کردن وی، حریم خصوصی خود را تشدید کنید.
زمانی که یک کاربر بلاک می‌شود، آن شخص نوتیفیکیشنی مبنی بر این که بلاک شده دریافت نمی‌کند ولی از آن به بعد به هیچ وجه نمی‌تواند شما را پیدا کند. البته اگر بعداً نظرتان عوض شد می‌تواند آن کاربر را از حالت بلاک خارج کنید.

جمع بندی

همه، گاهی اوقات در مقابل دنیای خارج به دنبال حریم خصوصی بیشتر هستند و این کار هیج عیبی ندارد. خوشبختانه اینستاگرام امکانی را فراهم کرده تا با لمس یک سوئیچ بتوانید تا حدودی به این مهم دست یابید.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.