الگوریتم جدید اینستاگرام پست ها را چگونه رتبه بندی میکند؟

  • ۱۴۱۰

اگر میخواهید بدانید که الگوریتم اینستاگرام در مورد رتبه بندی پست هاتون چگونه است حتما این مقاله را مطالعه کنید در این مقاله قصد دارم در مورد نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام به طور کامل توضیح دهیم.

با یک مقاله آموزشی دیگر از مجموعه آموزش های اینستاگرام همراه اینستاگرام ها باشید تا در مورد نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام و درباره تکنیک هایی که برای استفاده بهتر از الگوریتم اینستاگرام برای بهتر دیده شدن پست ها صحبت کنیم.
همانطور که همه شما میدانید الگوریتم اینستاگرام خاصی برای رتبه بندی پست ها در صفحه Home اینستاگرام استفاده میکنه تا پست های جذابتر در رتبه های بالاتری نمایش داده شوند.
وظیفه الگوریتم رتبه بندی پست های اینستاگرام
وظیفه اصلی این الگوریتم این است که پست ها را به ترتیب احتمال لایک شدن توسط شما برای نمایش دهد. درواقع اینستاگرام با اه اندازی این الگوریتم توانسته است میزان تمایل افراد برای چک کردن هر چند ساعت یک بار فید اینستاگرام را بیشتر کند، پس با این وجود پستی که به عنوان پست اول در خوراک اینستاگرام به شما نمایش داده میشود از نظر اینستاگرام نسبت به سایر پست ها برای شما جذابتر است.

نکاتی که باید در گروه های تعامل رعایت شود

نحوه رتبه بندی پست ها در اینستاگرام

برای فهم بهتر این موضوع اگر به طور فرض رتبه پست ها را براساس یک عدد از 1 تا 10 در نظر بگیریم با توجه به فاکتور های تعریف شده زیر، طبق فرمولی که در زیر مطرح میکنم پستی که عدد بالاتری را دریافت کند در فید اینستاگرام در رتبه بالاتری نمایش داده میشود.
Likelihood ( احتمال لایک شدن یک پست توسط هر فرد)
این فاکتور به این معنی است که یک شخص خاص در گذشته چند درصد پست های پیج شما را لایک کرده و هرچه این درصد بالاتر باشد این فاکتور بالاتر میباشد.
Engagement Rate ( نرخ تعامل)
نرخ تعامل به معنی تعداد تعامل ( مجموع تعدا لایک و کامنت و شیر) پست تقسیم بر تعداد افرادی که پست را مشاهده کرده اند( Reach)  ضرب در 8 ( چرا که در فرمول به یک عدد از 0 تا 8 احتیاج داریم.)
Relevancy ( مرتبط بودن)
مرتبط بودن به این معناست که موضوع پست منتشر شده چقدر به پست هایی که بیننده در گذشته بیشتر لایک کرده مرتبط است.
Timeliness ( به موقع بودن)
به موقع بودن به این معنی است که که پستی که دیرتر منتشر شده است اولویت بیشتری بای نمایش داده شدن در فید کاربر دارد.
Time Spent ( زمان صرف شده)
زمان صرف شده به این معنی که میانگین زمان گذاشته شده کاربران وی آن پست چقدر بوده است.
این فاکتور های که گفته شد به ترتیب اهمیت لیست شده اند. طبق لیست زیر به نتیجه خواهید رسید که پستی که از نظر Likelihood اولویت بالاتری داشته باشد، نسبت به سایر پست ها که از نظر سایر فاکتور ها اولویت دارند، رتبه بالاتری دریافت میکند.

نحوه رتبه بندی پست ها در اینستاگرام

نکته آخر:
فاکتور نرخ تعامل در رتبه بندی پست ها در اینستاگرام نسبت نرخ تعامل هر پست نسبت به پست های قبلی که توسط همان پیج در ساعات و روز های مشابه منتشر شده اند مقایسه میشوند.
پس داشتن یک برنامه منظم برای ارسال پست ها اهمیت بالایی پیدا میکند.

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.