افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

  • ۱۰۴۴

شبکه های اجتماعی در نزد کاربران رایانه و موبایل بسیار محبوب هستند اما قطعا خطرات امنیتی و درز حریم خصوصی از مشکلات اساسی این شبکه ها هستند که رعایت نکردن آنها عواقبی جبران ناپذیر دارد. اینستاگرام یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که در وبسایت اینستاگرام ها مقالات زیادی برای این برنامه منتشر کرده ایم که میتوانید همه آنها را از اینجا مشاهده کنید.
اگر به دنبال حذف اینستاگرام هستید قبلا در مقاله ای به آن پرداخته ایم اما اگر قصد دارید در اینستاگرام بمانید ولی حریم خصوصی خود را در بالاترین سطح تنظیم کنید باید در این مقاله همراه ما باشید تا به شما نشان دهیم توسط چه روشهایی میتوان به صورت خصوصیتر در این شبکه اجتماعی محبوب فعالیت کرد.

 روشهای افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

Privacy Instagram Methods

1) خصوصی کردن اینستاگرام 

بهترین کاری که میتوان برای حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام انجام دهید این است که اکانت کاربری خود را به صورت خصوصی کنید یا به اصطلاح کاربران فارسی زبان قفل کنید.

اموزش کامل بصورت تصویری قفل کردن اینستاگرام را در این صفحه مشاهده کنید.
به طور پیشفرض حساب های کاربری در اینستاگرام عمومی هستند یعنی اینکه همه افراد قادر هستند تا مطالب را مشاهده کنند اما اگر حساب کاربری اینستاگرام خود را خصوصی کنید فقط کسانی که جزء فالورهایتان هستند مجوز مشاهده تصاویر شما را دارند.
برای تنظیم حساب کاربری خود به خصوصی برنامه اینستاگرام را باز کرده و بر روی نماد Profile ضربه بزنید ، از بالا سمت راست بر روی علامت منو (سه نقطه) ضربه زده تا گزینه Settings را از پایین مشاهده کنید بر روی این گزینه ضربه بزنید.

Privacy Instagram Methods

گزینه Private Account را پیدا کرده و حالت سوئیچ آنرا فعال کنید تا به رنگ آبی در بیاید از این پس فقط پیروانتان (فالورها) میتاونند تصاویر ، ویدیوها ، نظرات ، استوری و... شما را مشاهده کنند و تنها راه اینکه سایرین بتوانند شما پست های شما را مشاهده کنند این است که جز فالورهای شما باشند.

خصوصی کردن اینستاگرام

توجه کنید که اگر یکبار حساب کاربری شما عمومی شده باشد کماکان گوگل آنها را در نتایج جستجو خودنمیاش میدهد اما تصاویر یا ویدیهایی که از این پس درج میکنید در موتورهای جستجو نمایش داده نخواهند شد.


2) حذف فالورها

اگر حساب کاربری خود را به صورت خصوصی تنظیم کرده اید میتوانید کاری کنید که برخی از فالورهایی که نمیخواهید تصاویر یا ویدیوهای شما را مشاهده کنند را از لیست فالورها حذف کنید.
آموزش حذف دنبال کننده های مزاحم در اینستاگرام اندروید
در صورتی که حساب کاربری عمومی باشد برای مشاهده نکردن فردی از پیج شما باید آن شخص را مسدود کنید اما اگر حساب کاربری شما خصوصی است برنامه اینستاگرام را باز کرده و بر روی نماد Profile ضربه بزنید ، از بالای صفحه در قسمت Followers تعادد فالورهایتان نمایش داده شده است بر روی آن ضربه بزنید تا وارد لیستی از پیروانتان شوید.

آموزش تصویری حذف فالوور های اینستاگرام بصورت دسته جمعی

حذف فالورها

هر اکانتی که نمیخواهید در فالورهایتان باشد را پیدا کرده و بر روی روی علامت سه نقطه مقابل آن ضربه زده و گزینه Remove را انتخاب کنید.

افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

حذف یک فالور از حساب کاربری به شخص مورد نظر هیچ اطلاعی نخواهد داد.


3) بلاک کردن فالورها

اگر حساب کاربی شما Public یا همان عمومی است تنها راه باقی مانده برای مشاهده نکردن شخص خاصی از پیج شما این است که آن شخص را بلاک کنید.
بلاک اینستاگرام آموزش از سیر تا پیاز
همانطور که در حذف فالورها گفته شد در بلاک هم شخص بلاک شده از بلاک مطلع نخواهد شد تا زمانی که بخواهد به حساب کاربری شما بیاید متوجه بلاک شدن خواهد شد.
برای بلاک کردن به حساب کاربری فرد مورد نظر از فالورهایتان رفته و آنرا پیدا کنید ، بر روی آن ضربه بزنید سپس از بالا سمت راست بر روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و Block را انتخاب کنید.

آموزش تصویری فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام

بلاک کردن فالورها

اگر شخص شما را به هر دلیل آزار میدهد میتوانید از همان لیست Report را انتخاب کنید.

آموزش ریپورت کردن در اینستاگرام

رابطه حریم خصوصی و هشتگ ها

یکی از راه هایی که سایرین را به حساب کاربری شما میکشد این است که از هشتگ ها در تصاویر ، ویدیوها و استوری خود استفاده میکنید ، دیگران با فالو کردن هشتگ ضربه زدن بر روی هشتگ وارد پست مرتبط که توسط شما هشتگ گذاری شده خواهد شد.
اما اگر شما نمیخواهید سایرین به هر دلیل نتوانند وارد پست شما شوند باید چه کاری کرد؟

مدیریت هشتگ در اینستاگرام
اگر حساب کاربری شما عمومی است پاسخ ساده است ، از هشتگ ها استفاده نکنید اما اگر حساب کاری خصوصی است میتوانید از هشتگ ها استفاده کنید ، با این حال تنها فالورهای شما میتوانند پست شما را مشاهده کنند.

4) عدم معرفی پروفایل شما به دیگران (Suggesting)

همانطوری که در اینستاگرام در حال فعالیت هستید در قسمت های مختلف به شما پیشنهاد میشود که یک سری از پروفایل ها را مشاهده و آنها را فالو کنید که به آنها Suggesting گفته میشود.

فعالیت مخفی در اینستاگرام و عدم شناسایی شما توسط دیگران

عدم معرفی پروفایل شما به دیگران (Suggesting)

اگر شما در اینستاگرام خود Suggesting را مشاهده میکنید به این معناست که شما هم توسط اینستاگرام به سایرین معرفی خواهید شد.
خوشبختانه شما میتوانید این قسمت را غیرفعال کنید.

آموزش قرار دادن دوستان پیشنهادی در اینستاگرام Suggested
این قابلیت فقط از طریق سایت اینستاگرام قابل تنظیم است و در گوشی نمیشود این کار را انجام داد.
اموزش ساجست اینستاگرام Suggested instagram از سیر تا پیاز
برای همین شما باید وار سایت instagram.com شده و به حساب کاربری خود وارد شوید ، بر روی دکمه Profile از بالا سمت چپ کلیک کنید ، Edit Profile را انتخاب کنید که درست در کنار نام کاربری شما است.

حذف لیست پیشنهادی اینستاگرام Suggested instagram

افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

در پایین صفحه گزینه Similar Account Suggestions را مشاهده خواهید کرد که باید تیک آنرا بردارید.

سفارشی کردن نظرات در اینستاگرام

توجه داشته باشید در صورتی که این گزینه غیرفعال شود شما هم نمیتوانید پروفایل های پیشنهاد شده از طرف اینستاگرام را از این پس مشاهده کنید.


5) سفارشی کردن نظرات در اینستاگرام

ابزارهای که معرفی شدند مستقیم به حریم خصوصی شما مرتبط نیستند اما با کمک آنها میتوانید حریم خصوصی قوی را ایجاد کنید.
کامنت اینستاگرام از سیر تا پیاز
چگونگی خاموش کردن کامنت در اینستاگرام
یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که دیگران نتوانند در پست های شما کامنت بگذارند یا کامنت های قبلی را مطالعه کنند.
برای انجام اینکار به پست مورد نظر خود بروید و بر روی نماد سه نقطه از بالا صفحه ضربه بزنید و سپس Turn Off Commenting را انتخاب کنید.

افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

از این پس هیچ کسی قادر نخواهد بود تا برای این پست کامنت ارسال کند یا نظرات قبلی را مشاهده کند ، نظرات قبلی مخفی خواهند شد و در صورتی که عملیات را برعکس انجام دهید یعنی اینکه Turn On Commenting را انتخاب کنید کامنتهای قبلی مجدد نمایش خواهند یافت و سایرین قادر به درج کامنت خواهند بود.

حذف هوشمند کامنت در اینستاگرام (فیلتر کامنت)

یکی دیگر از کارهایی که میتوان در مورد کامنت ها در اینستاگرام انجام داد حذف هوشمند کامنت ها است به طوری که اینستاگرام با برخورد با کلماتی که توسط شما تعریف شده است آن کامنت را حذف خواهد کرد.
به پروفایل خود در اینستاگرام بروید و سپس از بالا سمت راست بر روی نماد سه نقطه ضربه بزنید و به پایین اسکرول کرده و وارد Comment Control شوید.

آموزش تصویری مسدود و بلاک کردن کلمات توهین آمیز و زشت در اینستاگرام

حذف هوشمند کامنت در اینستاگرام (فیلتر کامنت)

برای اضافه کردن کلمه جدید حالت Manual Filter را روشن کنید سپس در قسمت زیرین باید کلمات خود را وارد کنید ، هر کلمه را نوشته و با علامت کاما (,) از هم دیگر جدا کنید.

افزایش حریم خصوصی در اینستاگرام

از این پس هرکسی در کامنتها از یکی از کلمات وارد شده استفاده کند به طور خودکار کامنت حذف خواهد شد.

چند نکته برای ارتقای حریم خصوصی و امنیت در اینستاگرام

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.