آموزش کامل نسخه ی جدید اینستاگرام

  • ۳۹۴۹

اینستاگرام در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در جذب کاربران به خود داشته و توانسته تا در کشورهای بسیاری از جمله ایران، به محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی تبدیل شود. امروز در مقاله‌ای اختصاصی، به آموزش تمامی بخش‌ها، ترفند‌ها و ابزار‌های موجود در اینستاگرام خواهیم پرداخت. با اینستاگرام ها همراه شوید .

در هنگام نگارش این متن اینستاگرام در نسخه‌ی 9.2.5 به سر می‌برد و در طی این مسیر کم‌و‌کاستی‌های بسیاری را برطرف و امکانات بیشتری را نیز به خود اضافه کرده است که از جدیدترین این تغییرات می‌توان به امکان جدید استوری، تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری و ... اشاره کرد. در ادامه به معرفی بخش های این اپلیکیشن و ترفند‌های مربوطه می‌پردازیم.

اولین اقدام نصب اینستاگرام مخصوص سیستم عامل موبایل خود می باشد که می توانید از لینک های زیر دانلود کنید

::.دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید.::

::.دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل آی او اس.::

::.دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل ویندوز فون.::

::.دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل سیمبین.::

::. دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل جاوا.::

::. دانلود اینستاگرام برای سیستم عامل بلک بری .::

::. دانلود برای سیستم عامل ویندوز و کامپیوتر.::

ثبت نام و نحوه ی شروع در اینستاگرام

ثبت نام و نحوه ی شروع در اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام یکی از راحت ترین عضویت های موجود در اپلیکیشن های اجتماعی است.

ابتدا قوانین اینستاگرام را بخوانید

در اینستاگرام شما برای ثبت نام نه به شماره تلفن و نه به ایمیل نیاز ندارید و بدون این موارد هم می توانید به سادگی هرچه تمام تر عضو اینستاگرام شوید. البته بدیهی است که در این صورت در صورت فراموشی رمز عبور هیچ شانسی برای بازگشت اکانت خود نخواهید داشت و برای این امر باید حداقل یکی از موارد ایمیل یا شماره را به درستی در اطلاعات خود ثبت کنید.

در اولین اجرای اپلیکیشن با تصویر بالا (نارنجی) مواجه خواهید شد. روی گزینه ی SingUp With EMail or Phone Number لمس کنید تا به عکس بعدی منتقل شوید. در این بخش مشخص کنید که قصد ثبت نام با ایمیل را دارید یا شماره ی موبایل.

آموزش تصویری ساخت اکانت اینستاگرام

در هر بخش با وارد کردن اطلاعات حقیقی یا غیرحقیقی می توانید عضو اینستاگرام شوید. مرحله ی آخر نیز که در عکس سوم قابل مشاهده است تعیین نام، نام کاربری و رمز عبور شما خواهد بود. در صورتی که نام کاربری شما از قبل موجود نباشد، عملیات ساخت اکانت به اتمام می رسد و از شما پرسیده خواهد شد که آیا مایل به بررسی شماره های تلفن توسط اینستاگرام برای پیشنهاد Contactهای اینستاگرامی هستید یا خیر که بنا بر میل خود می توانید آن را تایید یا Skip کنید. بعد از این مرحله وارد اکانت خود می شوید و می توانید به فالو کردن افراد پیشنهادی توسط اینستاگرام بپردازید.

آموزش تصویری ساخت لینک اکانتی که ساختید

معرفی چهار گزینه‌ی اصلی برنامه

معرفی چهار گزینه‌ی اصلی برنامه

گزینه‌ی اول مربوط به بخش اصلی برنامه (فیدها) است. این بخش مانند Home Page فیسبوک عمل می‌کند و پست‌های ارسال شده توسط اشخاصی که آن‌ها را فالو کرده‌اید در این بخش به نمایش گذاشته می‌شوند. این بخش در ابتدا پست ها را به ترتیب انتشار نمایش می داد که متاسفانه در اقدامی خودخواهانه از طرف اینستاگرام و با وجود مخالفت های اکثر کاربران این شبکه، ترتیب نمایش پست ها کاملا به هم ریخت و هم اکنون پست ها به صورت به هم ریخته و شانسی نمایش داده می شوند.

البته خود اینستاگرام اعلام کرده است که ترتیب پست ها را طوری نمایش می دهد که پست هایی که برای شما مهم تر است در بالاتر نمایش داده شود اما در عمل شاهد چنین موضوعی نیستید و پست ها به صورت کاملا Random نمایش داده می شوند.

گزینه‌ی دوم بخش جستجوی اینستاگرام است که شامل چند ابزارک مختلف است. با کلیک روی گزینه‌ی ذره‌بین، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که عکس‌ها و ویدئوهایی به صورت اتفاقی از حساب‌های اینستاگرام به شما نمایش داده می‌شوند.

این انتخاب‌ها بر اساس علایق شما صورت می‌گیرد، به این معنا که اینستاگرام افراد فالو شده توسط شما را آنالیز می‌کند و بر اساس آن، پیج‌ها و پست‌هایی که ممکن است برای شما جالب باشد را نمایش می‌دهد. در کنار کادر جستجو آیکون کوچکی نیز قرار دارد که با استفاده از آن به جای عکس ها و ویدئوهای اتفاقی، آیدی کاربران مختلف را به صورت Random مشاهده می کنید که می توانید در صورت تمایل آن ها را فالو کنید.

در همین بخش با کلیک بر روی کادر جستجوی بالا، با چهار بخش متفاوت رو به رو خواهید شد. Top, People, Tags و Places. اگر کلمه‌ی جستجو شده (برای مثال Car) در بخش اکانت‌ها جستجو شود، صفحه‌های مربوط به آن، و اگر همین کلمه در بخش هشتگ‌ها جستجو شود نیز تمامی عکس‌های مرتبط با موضوع جستجو شده‌، برای شما به نمایش در خواهد آمد که در این حالت عکس مورد نظر ممکن است از پیج های عمومی متفاوت یا حتی یک پروفایل شخصی باشد. بخش Top نیز ترکیبی از آیدی ها، هشتگ ها و مکان ها است و زمانی که کلمه ای را در کادر جستجو وارد می کنید می توانید در تب Top تمامی موارد مهم را اعم از هشتگ یا ... مشاهده کنید

گزینه‌ی سوم بخش مدیریت اعلان‌ها است. این بخش شامل دو برگه جداگانه با عنوان You و Following است. در بخش You اگر کسی برای شما درخواست دوستی بفرستد، عکس شما را لایک کند یا برایتان کامنت بگذارد به شما اطلاع رسانی خواهد شد. در تب دوم نیز می‌توانید اطلاعات مختصری از افرادی که آن‌ها را فالو کرده‌اید پیدا کنید. برای مثال می‌توانید متوجه شوید که دوستتان چه عکس‌هایی را لایک یا به تازگی چه صفحه‌ای را فالو کرده است .

نحوه‌ی کارکرد آن نیز به این صورت است که با باز کردن اینستاگرام در صورتی که اعلان جدیدی برای شما وجود داشته باشد، یک نقطه قرمز رنگ روی این گزینه ظاهر می‌شود تا به شما این موضوع را اطلاع‌رسانی کند. 

گزیه چهارم نیز پروفایل شخصی شما است. در این بخش تمامی عکس‌ها و ویدئوهایی که ارسال کرده‌اید وجود دارند.

معرفی منوی تنظیمات و کارکرد هر گزینه

معرفی منوی تنظیمات و کارکرد هر گزینه

در منوی تنظیمات برنامه با چندین گزینه مواجه خواهید شد که در ادامه به معرفی جزئی آنها خواهیم پرداخت. نحوه‌ی دسترسی به این بخش، رفتن به گزینه‌ی چهارم (پروفایل شخصی) و کلیک روی دکمه‌ی سه‌نقطه در منوی بالایی است.

در بخش Post You've liked که به پست‌های لایک شده اختصاص دارد، تمامی عکس‌ها یا ویدئوهایی که لایک کرده‌اید جمع‌آوری خواهد شد. بخش Private Acc نیز حالت خصوصی را برای اکانت شما فعال می‌کند که در این حالت باقی کاربران برای دیدن پست‌ها و لیست فالوهای شما ابتدا باید درخواست دوستی ارسال کنند و بعد از قبول درخواست توسط شما، قادر به مشاهده‌ی پروفایل‌تان خواهند بود. بخش Blocked User کاربرانی که شما آن ها را بلاک کرده اید را نمایش خواهد داد. بخش Story و Business Acc نیز دو امکان جدید اینستاگرام هستند که در ادامه به طور اختصاصی آن ها را معرفی خواهیم کرد. بخش Linked Acc نیز برای متصل کردن اکانت فیسبوک، توئیتر و.. به اینستاگرام به کار می‌رود که علاوه بر مزیت آن در بازیابی رمزعبور، می‌توان با استفاده از آن پست‌های ارسال شده را نیز بین اکانت‌ها همگام‌سازی کرد. با مراجعه به بخش Push Notification نیز همانطور که در تصویر پایین (سمت راست) مشخص شده است می‌توانید نحوه‌ی اطلاع‌رسانی‌ها را مشخص کنید.

آموزش تصویری فعال کردن رمز دوم اینستاگرام

تغییر اطلاعات پروفایل (عکس، نام کاربری، ایمیل و...)

تغییر اطلاعات پروفایل (عکس، نام کاربری، ایمیل و...)

با ورود به گزینه‌ی چهارم منوی اصلی (پروفایل شخصی شما) و کلیک روی گزینه‌ی Edit Prifile، همانند تصویر بالا (سمت چپ) اطلاعات شما از قبیل نام، نام‌کاربری، ایمیل، شماره تلفن و... نمایش داده می‌شوند و می‌توانید به ویرایش هرکدام که مایل بودید بپردازید.

آموزش تصویری گذاشتن بیوگرافی در اینستاگرام

آموزش تصویری تعغیر ایمیل و شماره موبایل

آموزش ارسال پست در اینستاگرام

آموزش ارسال پست در اینستاگرام

با ورود به اپلیکیشن اینستاگرام، در بین 4 دکمه‌ی اصلی برنامه، یک دکمه‌ با آیکون دوربین نیز وجود دارد که با کلیک بر روی آن، صفحه ای که به گالری عکس ها و ویدیوهای گوشی شما متصل است اجرا می شود. این گزینه برای زمانی مناسب است که قصد اشتراک‌گذاری عکس یا ویدئویی از کارت حافظه را داشته باشید. در پایین صفحه دو گزینه با عنوان Photo و Video نیز وجود دارد که با انتخاب آن ها دوربین داخلی اینستاگرام اجرا می شود به این معنا که می‌توانید در همان لحظه اقدام به عکاسی یا فیلم‌برداری کنید و بعد از اعمال افکت‌های مورد نظر، آن را منتشر کنید.

اگر نیاز به اموزش بیشتر در زمینه ی ارسال عکس و کلیپ به اینستاگرام دارید اینجا کلیک کنید

آموزش تصویری استفاده از شکلک ها در اینستاگرام

آموزش تصویری پیش نویس کردن پست در اینستاگرام

آموزش تصویری ساخت کلیپ و دابسمش برای اینستاگرام

آموزش تصویری ارسال عکس به اینستاگرام در گوشی موبایل آیفون

حذف یا ویرایش پست‌ها

حذف یا ویرایش پست‌ها

شما می‌توانید بعد از ارسال پست با کلیک بر روی گزینه‌ی سه‌نقطه در زیر هر عکس و انتخاب گزینه‌ی Edit، به ویرایش آن بپردازید. برای حذف نیز کافی است تا در همین بخش، روی گزینه‌ی Delete لمس کنید.

آموزش تصویری اضافه کردن لوکیشن و موقعیت مکانی به پست

آموزش تصویری ارسال تصاویر زمان دار در اینستاگرام

آموزش تصویری فعال کردن فیلتر های پنهان عکس در اینستاگرام

آموزش تصویری باز نشر مطالب اینستاگرام

هشتگ چیست؟ معرفی فواید و کاربرد آن

هشتگ چیست؟ معرفی فواید و کاربرد آن

ساده‌ترین مثالی که می‌توان برای تعریف هشتگ به کار برد، طبقه‌بندی یا Category است. همان‌طور که در سایت‌ها، پست‌ها دسته‌بندی خاصی دارند (بازی، نرم‌افزار و...) پست‌های اینستاگرام نیز می‌توانند به کمک هشتگ‌‌ها، موضوع خود را مشخص کنند و در جستجوها به آسانی پیدا شوند. این موضوع با کمک کاراکتر # انجام می‌شود، به این معنا که با قرار دادن این کاراکتر در ابتدای کلمات، می‌توان آن‌ها را به یک دسته‌بندی برای پست تبدیل کرد. برای مثال شما عکسی از یک ماشین قرمز رنگ که متعلق به کمپانی فراری است را منتشر می‌کنید. در متن پست می‌توانید از این هشتگ‌ها استفاده کنید: (Red #Car #Ferrari#). به کمک این سه کلمه، شما سه دسته‌بندی متفاوت برای عکس خود مشخص کرده‌اید. حال اگر کاربران دیگر در بخش جستجوی هشتگ‌ها، کمله‌ی Car، Red یا Ferrari را وارد کنند عکس‌ شما نیز در لیست بلندبالای نتایج خواهد آمد. درواقع می‌توان گفت که ارزش این روش نسبت به بخش جستجوی اکانت‌ها بسیار بالاتر است. سه دلیل برای این ادعا وجود دارد:

دلیل اول آنکه شما با جستجوی کلمه‌ای مانند CAT در بخش حساب‌های کاربری، تنها صفحه‌هایی را خواهید یافت که صرفا به گربه‌ها پرداخته‌ و به نوعی از کلمه‌ی cat در نام کاربری خود استفاده کرده‌اند. در حالی که ممکن است میلیون‌ها عکس دیگر وجود داشته باشد که کاربران دیگر در صفحه‌ی شخصی خود قرار داده باشند. به کمک هشتگ‌ها این عکس‌ها نیز از چشم شما دور نخواهند ماند.

دلیل دوم نیز سرعت‌عمل بالای هشتگ‌ها است به طوری که در اکثر برنامه‌های تلوزیونی زنده شاهد استفاده از این موضوع هستیم. به کمک هشتگ‌ها، می‌توان به سرعت کلمه یا موضوعی را در بین تمام کاربران اینستاگرام جستجو کرد. یک موتور جستجو برای اینستاگرام را تصور کنید با این تفاوت که نتایج آن بر خلاف گوگل که مدتی طول می‌کشد تا در موتور جستجو ثبت شوند، به صورت آنی و تنها چند ثانیه بعد از ارسال پستی با هشتگ مورد نظر، نمایش داده خواهد شد.

دلیل سوم نیز قابلیت استفاده‌ از هشتگ‌ها برای برگزاری کمپین‌های مختلف است.

تاریخچه ی هشتگ را بخوانید

پیدا کردن موضوعات مورد نظر به کمک هشتگ

پیدا کردن موضوعات مورد نظر به کمک هشتگ

با توجه به مورد قبلی، می‌توان از این موضوع برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرتان نیز استفاده کنید. برای مثال تصور کنید قصد مشاهده‌ی چند عکس مربوط به تکنولوژی را دارید. کافی است به بخش هشتگ‌ها رفته و در بخش جستجو، کلمه‌ی Technology را وارد کنید. همانطور که در تصویر بالا نیز مشاهده می‌کنید 2 میلیون‌ نتیجه برای آن پیدا شده است که همگی در رابطه با تکنولوژی هستند و با کلیک روی آن، نتایج به صورت تصاویر کوچک در کنار هم به نمایش در خواهند آمد.

مزیت دیگر این روش نیز هنگامی است که شما به دنبال پیج شخصی (برای مثال علی کریمی) هستید اما اطلاعی از ID دقیق او ندارید. در این هنگام کافی است تا به بخش هشتگ‌ها رفته و کلمه‌ی alikarimi را جستجو کنید. در بین هزاران نتیجه‌ی به دست آمده، احتمالا در یکی از عکس‌ها حساب اصلی شخص مورد نظرتان تگ شده که از این طریق می‌توانید پیج اصلی وی را پیدا کنید.

اینستاگرام موتور جستجوی امروزی

آموزش تصویری پاک کردن تاریخچه ی جستجو

آموزش کامل و تصویری از جستجو در اینستاگرام

تگ چیست؟ نحوه‌ی منشن و تگ کردن افراد در عکس‌ و متن‌ها

تگ چیست؟ نحوه‌ی منشن و تگ کردن افراد در عکس‌ و متن‌ها

تگ: حتما مشاهده کرده‌اید که با کلیک روی بعضی از عکس‌های ارسال شده در اینستاگرام، چند نام برچسب‌مانند روی آن ظاهر می‌شود. این امر برای درج پروفایل افراد (مانند علی کریمی که پیش‌تر ذکر شد) یا اشیای(!) موجود در عکس به کار می‌رود. این عمل، یعنی ثبت اکانت یک شخص یا شی در عکس، تگ کردن افراد نامیده می‌شود. برای این کار و تگ کردن افراد در عکس‌های خودتان کافی است تا هنگام ارسال پست مانند تصویر بالا، در بخش پایین توضیحات، گزینه‌ی Tag People را زده و با کلیک روی صورت شخص یا هر مکان دلخواه از عکس، نام فرد مورد نظر را به آن بچسبانید. به همین سادگی حساب کاربری وارد شده، روی عکس مورد نظر درج خواهد شد.

هشتگ چیست ؟

منشن: علامت @ به نوعی حکم لینک‌دهنده به اکانت‌ها را دارد. برای مثال نام‌کاربری ما در اینستاگرام aliziraey است. برای آنکه شخصی را به پیج ما هدایت کنید، تنها کافی است تا علامت @ را در ابتدای نام‌کاربری قرار بدهید و به صورت ALIZIRAEY@ آن را وارد پست یا کامنت کنید. بعد از ارسال، این عبارت تبدیل به لینکی آبی رنگ می‌شود که با کلیک روی آن مستقیما به صفحه‌ی زومیت منتقل خواهید شد.

آموزش تصویری منشن در اینستاگرام

این موضوعات حکم اطلاع‌رسانی برای صاحب اکانت را نیز خواهند داشت. به این معنا که اگر شما در یک عکس، پست یا کامنت، شخصی را منشن یا تگ کنید، آن شخص به محض آنلاین شدن پیغامی دریافت خواهد کرد و به پست یا کامنت ارسال شده توسط شما منتقل خواهد شد. این موضوع زمانی کاربرد خواهد داشت که قصد جواب دادن به کامنت فردی را داشته باشید و با این امکان، بتوانید او را از جواب ارسال شده توسط خودتان آگاه کنید. ضمن آنکه از این ویژگی می‌توان برای هدایت دوستان خود به یک پست خاص که فکر می‌کنید برای او جالب است نیز استفاده کنید.

آموزش ارسال پیام خصوصی توسط Direct

آموزش ارسال پیام خصوصی توسط Direct

در اینستاگرام نیز می توانید مانند شبکه های اجتماعی دیگر با دوستان خود به صورت خصوصی در تماس باشید. برای اینکار باید از دایرکت مسیج استفاده کنید تا بتوانید به صورت متنی یا ارسال عکس و ویدئو، با دوستان خود به صورت دو نفره گفتگو کنید.

دسترسی به اینباکس دایرکت مسیح به این صورت است که در صفحه ی اصلی برنامه و در منوی بالا، باید آیکون مربوط به دایرکت مسیج را لمس کنید تا وارد صندوق دریافت و ارسال شوید. برای ارسال پیام دایرکت به افراد نیز کافیست به پیج آن ها رفته و با لمس سه نقطه در بالای صفحه، Send Message را انتخاب کنید.

آموزش ارسال تصاویر ناپدید شونده در دایرکت

آموزش کامل و تصویری از دایرکت اینستاگرام

آموزش تصویری ذخیره عکس در دایرکت اینستاگرام

آگاه شدن از پست‌های یک پیج بخصوص و بلاک کردن

آگاه شدن از پست‌های یک پیج بخصوص و بلاک کردن

در اینستاگرام می‌توانید توسط ابزار Turn Notification ON افراد بخصوصی را مشخص کرده و به صورت نوتیفیکیشن از پست‌های جدید آن‌ها با خبر شوید. در حالت عادی هیچ اطلاع‌رسانی خاصی برای پست‌های جدید صورت نمی‌گیرد و تنها با مراجعه به بخش فیدها، قادر به مشاهده‌ی تمام پست‌ها خواهید بود. با این امکان اما، می‌توانید افرادی که برای شما مهم هستند را به این لیست وارد کنید تا در هر زمانی از روز که پست جدیدی از این افراد منتشر شد، بتوانید به سرعت آن را مشاهده کنید. برای این امر کافی است به پروفایل افراد مراجعه کنید و مانند تصویر بالا، بعد از لمس گزینه‌ی سه‌نقطه، روی گزینه‌ی مشخص شده کلیک کنید. نکته ی مهمی که در رابطه با این ویژگی وجود دارد این است که برای مشاهده ی این گزینه، شما "باید" آن شخص را فالو کرده باشید در غیر این صورت چنین گزینه ای در پروفایل او مشاهده نخواهید کرد.

مانند تمام شبکه‌های اجتماعی دیگر، اینستاگرام نیز دارای افراد مزاحمی است که به شکل های مختلف، ممکن است باعث آزار شما شوند. برای بلاک کردن این افراد کافی است تا به پروفایل این اشخاص رفته و در همان منوی بالا، دکمه‌ی Block را انتخاب کنید.

آموزش تصویری بلاک کردن کلمات توهین آمیز و زشت اینستاگرام

آموزش تصویری فهمیدن بلاک شدن در اینستاگرام

آموزش کامل مربوط به بلاک در اینستاگرام

استفاده از چند اکانت به طور همزمان

استفاده از چند اکانت به طور همزمان

شاید بتوان گفت محبوبت ترین ویژگی جدیدی که ذر سال های اخیر به اینستاگرام اضافه شده است امکان استفاده ی همزمان از چند اکانت اینستاگرام است. اگر در حال استفاده از نسخه های آخر اینستاگرام باشید، در انتهای منوی تنظیمات اینستاگرام گزینه ای تحت عنوان Add Account مشاهده خواهید کرد که می توانید با استفاده از آن، اکانت های دیگر خود را (تا سقف 5 اکانت) به اینستاگرام اضافه کنید و بدون نیاز به نصب نسخه های جداگانه، بین اکانت های خود سوئیچ کنید.

آموزش تصویری استفاده از چند اکانت به طور همزمان در اینستاگرام

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

اینستاگرام با الهام گرفتن از اپلیکیشن اسنپ چت ویژگی جدیدی با نام Stories به خود اضافه کرده است. این قابلیت جدید کاربرد زیادی ندارد و با عدم استفاده از آن چیز خاصی را از دست نخواهید داد با این حال به طور مختصر آن را به شما معرفی خواهیم کرد. Stories اینستاگرام قابلیت تعریف یک داستان کوتاه ۲۴ ساعته را به شما خواهد داد. برای مثال وقتی به یک مهمانی تولد دعوت شده‌اید می‌توانید به جای آنکه عکس‌های خود را نوبت به نوبت در اینستاگرام ثبت کنید، تمام آن‌ها را در قالب یک داستان برای دوستان خود به نمایش بگذارید.

دسترسی به این بخش از منوی بالای اینستاگرام در صفحه‌ی فیدها امکان‌پذیر است به این صورت که در ابتدا باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید سپس گزینه‌ی ایجاد Stories به منوی بالایی و کنار لوگوی اینستاگرام اضافه خواهد شد. در زیر همین بخش و در بالای بخشی که پست‌های فید شروع شود می‌توانید Stories‌های دوستان خود را مشاهده کنید. با لمس اولین گزینه در این بخش، Stories مورد نظر بارگذاری می‌شود و برای شما به نمایش در خواهد آمد.

با لمس هر عکس در Stories می‌توانید به عکس بعدی بروید و با کشیدن انگشت خود از سمت راست به چپ نیز می‌توانید به Stories مربوط به شخص بعدی منتقل شوید. نحوه‌ی ثبت عکس و ویدیو به این صورت است که با لمس کوتاه گزینه‌ی موجود می‌توانید به ثبت عکس بپردازید و با نگه داشتن طولانی آن نیز عملیات ضبط ویدیو آغاز می‌شود. در صورتی که انگشت خود را روی صفحه به سمت راست یا چپ بکشید نیز می‌توانید افکت‌های مختلف را روی تصاویر اعمال کنید. تفاوت‌های مهمی بین ارسال پست در حالت Stories با حالت عادی وجود دارد.

پرسش و پاسخ در مورد استوری اینستاگرام

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

اولین و شاید مهم‌ترین تفاوت این است که پست هایی که در حالت Stories منتشر می کنید تنها 24 ساعت ماندگاری خواهند داشت و بعد از آن به صورت خودکار حذف خواهند شد. دومین تفاوتی که وجود دارد این است که در حالت عادی شما تنها قادر به اعمال افکت‌های مشخصی رو عکس‌ها یا ویدیوها بودید اما در بخش Stories شما می‌توانید روی ویدیو یا عکس مورد نظر متن اضافه کنید یا حتی با قلمو روی آن نقاشی بکشید تا پست ارسالی خود را بیش از پیش جذاب و مدرن کنید.

اسکرین شات بالا نمونه‌ی بسیار ساده‌ای است که می‌توانید روی عکس‌ها اعمال کنید و آن را به بخش Stories خود اضافه کنید. سومین تفاوتی که بین پست عادی و Stories وجود دارد این است که پست‌های عادی برای تمامی کسانی که شما را فالو کرده باشند قابل مشاهده خواهد بود اما پست‌هایی که در قالب Stories منتشر می‌کنید می‌توانند تنها برای افراد دلخواه شما نمایش داده شوند. اگر سری به تنظیمات Stories بزنید مشاهده خواهید کرد که در حالت پیش‌فرض نمایش آن برای تمام فالوور‌های شما تنظیم شده است.

در همین بخش می‌توانید حالت نمایش را تنها برای افرادی که شما آن‌ها را فالو کرده‌اید تنظیم کنید تا با وجود فالوورهای چند ده هزارتایی، استوری شما تنها برای افرادی که می‌شناسید و آن‌ها را فالو کرده‌اید قابل نمایش باشد. ضمن آنکه با ورود به پروفایل هر شخص و کلیک روی گزینه‌ی سه نقطه، می‌توانید او را به لیست کسانی که اجازه‌ی تماشای استوری‌های شما را ندارند اضافه کنید.

آموزش تصویری کار با قابلیت جدید بومرنگ اینستاگرام

معرفی و استفاده از قابلیت Stories

نکته‌ی آخری که باید در رابطه با بخش Stories به شما بگوییم نحوه‌ی اضافه کردن پست‌های بیشتر به بخش استوری است. اگر Stories برخی پیج‌ها را مشاهده کرده باشید حتما مشاهده کرده‌اید که برخی Stories‌ها از چند عکس تشکیل شده‌اند که به صورت یک اسلایدشو به نمایش گذاشته شده‌اند. برای این امر و ساخت یک Stories جذاب کافی است تا بعد از اضافه کردن هر Stories، مجددا به بخش ساخت Stories مراجعه کنید و عکس بعدی را ثبت کنید. با انجام اینکار عکس جدید به عکس‌های قبلی اضافه خواهد شد و Stories شما به مرور طولانی‌تر می‌شود.

یک مهمانی چند ساعته را تصور کنید که می‌توانید با اضافه کردن عکس‌های خود به بخش استوری، در پایان یک ویدیوی داستانی از عکس‌هایی که در این مهمانی ثبت کرده‌اید مشاهده کنید. ضمن آنکه با مشاهده‌ی هر داستان و لمس آیکونی که در پایین آن قرار دارد می‌توانید به آماری همچون تعداد بازدید و کاربرانی که آن را مشاهده کرده‌اند دسترسی داشته باشید.

توجه: برای ارسال پست از عکس های گالری در حالت Stories باید زمانی که در بخش دوربین حالت Stories قرار دارید با انگشت خود صفحه را به سمت پایین بکشید تا عکس های گالری در بالای تصویر نمایان شوند.

 اگر نیاز به توضیح بیشتر و آموزش بیشتر در زمینه ی استوری اینستاگرام هستید اینجا کلیک کنید

تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری

تبدیل اکانت عادی به اکانت تجاری

اکانت تجاری نیز همچون Stories یک ویژگی بسیار جالب، اما نه چندان کاربردی به حساب می‌آید که بیشتر برای افرادی کاربرد خواهد داشت که یک پیج کاری در اختیار دارند. تجاری کردن اکانت اینستاگرام برای هر کاربری امکان‌پذیر است و تنها شرط آن داشتن یک اکانت فیسبوک است. با تجاری کردن اکانت شاهد چند تفاوت جزئی خواهید بود که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

تفاوت اول: با تجاری کردن اکانت خود، از این پس کاربران وقتی به صفحه‌ی شما مراجعه می‌کنند علاوه بر گزینه‌ی Follow، گزینه‌ی دیگری با عنوان Contact مشاهده خواهند کرد که با کلیک روی آن می‌توانند اطلاعاتی همچون شماره تماس، ایمیل و‌... را مشاهده کنند. با انجام این کار پیج‌های فروشگاهی دیگر نیاز نیست که اطلاعات تماس خود را در بخش بیوگرافی وارد کنند و می‌توانند به صورت منظم و حرفه‌ای، آن‌ها را در بخش Contact جایگزین کنند. با انجام اینکار زمانی که کاربر روی Contact لمس می‌کند گزینه‌ای با عنوان Call برای اون به نمایش در خواهد آمد که با لمس آن مستقیما به شماره گیر گوشی برای تماس منتقل خواهد شد.

تفاوت دوم: تفاوت دومی که با تجاری کردن اکانت برای شما اتفاق خواهد افتاد دسترسی به آمار و ارقام مربوط به پست‌های شما خواهد بود. برای مثال می‌توانید Top Post‌های خود را از لحاظ بازدید و لایک مشاهده کرده و سیر صعودی یا نزولی فالوورهای خود را نیز بررسی کنید. بخشی از اطلاعاتی که با تجاری کردن اکانت به دست خواهید آورد نیاز به یک هفته زمان دارند تا به یک جمع بندی کلی درباره‌ی اکانت و ارائه‌ی اطلاعات برسند.

نحوه‌ی تجاری کردن اکانت اینستاگرام به این صورت است که باید به تنظیمات اینستاگرام مراجعه کرده و گزینه‌ی Switch to Business Profile را انتخاب کنید. سپس از شما درخواست می‌شود تا به اکانت فیسبوک خود متصل شوید و اطلاعاتی همچون شماره تلفن، ایمیل و در صورت تمایل موقعیت مکانی روی نقشه را مشخص کنید. بعد از انجام این مراحل اکانت شما به سادگی تبدیل به یک اکانت تجاری می‌شود. در صورتی که به هر دلیل از انجام اینکار منصرف شدید می‌توانید مجددا با مراجعه به تنظیمات اینستاگرام، گزینه‌ی Switch to Regular Profile را انتخاب کنید تا اکانت شما مجددا به اکانت عادی تبدیل شود.

آموزش تصویری دریافت تیک آبی و رسمی کردن اکانت

ترفندهای تجاری اینستاگرام

آموزش تصویری اضافه کردن دکمه ی تماس CONTACT به اینستاگرام

آموزش تصویری شات اوت و تبلیغ دیگران در پیج اینستاگرامتان

آموزش کسب درآمد از اینستاگرام

پیدا شدن اکانت شما توسط دوستان

پیدا شدن اکانت شما توسط دوستان

در منوی تنظیمات اینستاگرام با کلیک روی گزینه‌ی Find Contacts، اینستاگرام به بررسی شماره‌های موجود در تلفن شما می‌پردازد و هر کدام از آن‌ها را که در این شبکه‌ی اجتماعی عضو باشد، به شما معرفی خواهد کرد. البته این امر تنها در صورتی ممکن است که افراد در بخش اطلاعات کاربری‌شان، شماره موبایل خود را ثبت کرده باشند. در صورتی که مایلید حساب کاربری شما در جستجوی دستی Contactها برای دوستانتان نمایش داده نشود، تنها کافی است تا شماره‌‌ای از خود در اکانت ثبت نکنید.

آموزش تصویری قرار دادن دوستان پیشنهادی در اینستاگرام

آموزش تصویری فالو کردن مخاطبین موبایل در اینستاگرام

لایک کردن عکس‌ها و جمع‌آوری آن‌ها

در اینستاگرام نیز مانند فیسبوک، امکان لایک کردن پست‌ها وجود دارد. تنها با دوبار کلیک روی هرعکس، تصویر مورد نظر به لیست عکس‌های لایک شده توسط شما اضافه می‌شود و آیکون قلب زیر آن نیز قرمز می‌شود (برای آنلایک کردن عکس‌های لایک شده نیز کافی است تا روی قلب قرمز شده کلیک کنید تا دوباره به حالت عادی بازگردد). برخلاف فیسبوک، لایک کردن عکس‌ها در اینستاگرام علاوه بر نشان دادن حمایت یا علاقه‌ی شما به یک پست، به معنای جمع‌آوری آن‌ها نیز خواهد بود. این تصاویر به لیست Posts You've Liked در بخش تنظیمات اکاننتان اضافه می‌شود و می‌توانید آرشیوی کامل از عکس‌های مورد علاقه و لایک شده را در این بخش جمع‌آوری کنید. البته عکس‌های حاضر در این بخش، تنها یک میانبر به عکس اصلی هستند و اگر شخص صاحب عکس، اقدام به حذف آن کند، عکس مورد نظر از لیست شما نیز حذف خواهد شد.

آموزش تصویری حذف لایک اینستاگرام

آموزش تصویری غیر فعال کردن کامنت ها و نظرات در اینستاگرام

نحوه‌ی دانلود عکس‌ها و ویدئوها

به طور پیش‌فرض در اینستاگرام امکان دانلود عکس‌ها وجود ندارد و برای این موضوع به ناچار باید از ابزارهای جانبی، یا اینستاگرام‌های مود شده استفاده کرد. پیش‌تر به طور کامل نحوه‌ی اضافه کردن گزینه‌ی دانلود به منوی زیر عکس را توضیح داده‌ایم. اگر گوشی شما روت نیست نیز می‌توانید از نسخه‌ی مود شده اینستاگرام استفاده کنید.

آموزش تصویری ذخیره و دانلود عکس های اینستاگرام توسط تلگرام

آموزش تصویری قرار دادن پست های اینستاگرام در وبسایت

آموزش تصویری پیدا کردن آدرس عکس و فیلم در اینستاگرام

آموزش ذخیری تصاویر دیگران در موبایل و کامپیوتر خود

آموزش تصویری ذخیره ی عکس و فیلم اینستاگرام

آموزش تصویری ذخیره عکس ها با سایز اصلی در گالری موبایل

آموزش کپی کردن متن یک پست یا کامنت

بدون شک در کنار تمام جنبه‌های تصویری اینستاگرام، گاهی با متن‌های بسیار زیبایی در زیر عکس‌ها یا کامنت‌ها مواجه می‌شویم. اگر مایلید تا از این متن‌های زیبا در اپلیکیشن‌های دیگر مانند وایبر یا ... استفاده کنید، مجبور به استفاده از نسخه ی مود شده ی اینستاگرام خواهید بود چرا که در نسخه ی رسمی، امکان کپی متن کامنت یا پست ها وجود ندارد. در OGinstagram می‌توانید به راحتی متن مورد نظر را بدون ابزارهای جانبی کپی کنید. برای این کار کافی است تا روی آیکون کامنت، در زیر هر عکس کلیک کنید تا به صفحه‌ی کامنت‌ها منتقل شوید. در این بخش با کلیک روی هر کامنت یا حتی متن اصلی پست، پنجره‌ای جداگانه باز می‌شود که گزینه‌ی Copy در آن به چشم می‌خورد و با کلیک بر روی آن، متن مورد نظر کپی خواهد شد.

آموزش تصویری حذف کامنت اینستاگرام

آموزش تصویری کپی متن از اینستاگرام

آموزش تصویری پاسخ ادن به کامنت دیگران

حل مشکل Security Code یا صفحه سفید

در اینستاگرام گاهی با فالو کردن یک فرد یا کامنت گذاشتن در زیر یک عکس، با صفحه‌ی سفیدی رو به رو خواهید شد که بعد از گذشت چند ثانیه پیغام Security Code را به شما نمایش می‌دهد و از شما درخواست وارد کردن شماره موبایل را خواهد داشت تا با ارسال کد فعالسازی، اکانت شما را تایید کند. تا قبل از حل این موضوع شما قادر به لایک کردن پست‌ها، فالو و آنفالو کردن افراد، دسترسی به تنظیمات اکانت و لیست فالووئینگ‌های خود نخواهید بود. شما کافیست در صورت مواجه شدن با این مشکل شماره تلفن خود را بدون 0 و با پیش شماره +98 در اینستاگرام وارد کرده و کد فعال‌سازی را دریافت کنید.

کاربرانی که به هر دلیل مایل نیستند شماره تلفنشان در این برنامه ذخیره شود نگران نباشند. لازم است بعد از دریافت کد فعال‌سازی و تایید اکانت خود، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و شماره تلفن خود را حذف کنید و اگر دوباره دچار چنین مشکلی شدید شماره‌ تلفن‌تان را به صورت موقت و برای دریافت کد فعال‌سازی وارد کرده و سپس دوباره آن را حذف کنید.

حل مشکل فالو نشدن اکانت‌ها

آموزش کامل نسخه ی جدید اینستاگرام

یکی دیگر از مشکلاتی که در اینستاگرام وجود دارد، عدم فالو شدن اکانت‌های مختلف است. برای مثال شما وارد پروفایلی شده‌اید و روی گزینه‌ی Follow کلیک می‌کنید. این گزینه به حالت سبز رنگ و Following تغییر می‌یابد و عملیات فالو با موفقیت به پایان می‌رسد اما در عرض یک ثانیه، همه چیز به حالت قبل باز می‌گردد. این موضوع دو دلیل متفاوت می‌تواند داشته باشد.

۱. اگر این اتفاق تنها برای برخی از اکانت‌ها می‌افتد، به احتمال زیاد شما توسط آن اشخاص بلاک شده اید. در این حالت با وجود آنکه تعداد پست های پیح مورد نظر بیشتر از صفر است، شاهد هیچ پستی در پیج نخواهید بود.

۲. دلیل دیگری که می‌تواند باعث فالو نشدن اکانت‌ها در اینستاگرام شود، بلاک شدن موقتی شما توسط اینستاگرام است. در این اپلیکیشن قانونی وجود دارد که اگر تعداد زیادی پیج را پشت سر هم فالو کنید، اکانت شما به مدت چند ساعت توانایی فالو کردن را از دست خواهد داد. برای مثال اگر ۱۰۰ پیج را در کمتر از ۵ دقیقه فالو کنید، این اتفاق برای شما خواهد افتاد و برای حل آن نیز تنها کافی است چند ساعت صبر کنید تا این مشکل به صورت خودکار رفع شود.

آموزش تصویری غیر فعال سازی موقت اکانت اینستاگرام

آموزش تصویری حذف فالوور اینستاگرام

دانلود برنامه های رسمی و کمکی اینستاگرام

شما با استفاده از برنامه های کمکی رسمی اینستاگرام ( ساخت شرکت فیس بوک ) و برنامه های کمکی رایج دیگر می توانید اینستاگرام خود را مدیریت کنید و با استفاده از این برنامه ها تصاویر را ثبت و یرایش و انواع تحرکات را انجام دهید که در سایت اینستاگرام ها می توانید انواع آنها را دانلود کنید

دانلود برنامه های رسمی اینستاگرام

آموزش مربوط به امنیت اینستاگرام

آموزش مربوط به امنیت اینستاگرام

آموزش تصویری جلوگیری از هک شدن اینستاگرام

فیلم آموزشی ضد هک اینستاگرام

آموزش تصویری امن کردن حساب کاربری اینستاگرام

آموزش تصویری بازیابی اکانت هک شده ی اینستاگرام

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

آموزش تصویری حذف کردن اکانت اینستاگرام

آموزش کامل از رفع ریپورت اینستاگرام

آموزش تصویری بازیابی پسورد اکانت اینستاگرام

آموزش تصویری تعغیر رمز و پسورد اینستاگرام

آموزش تصویری هک فالوور اینستاگرام

با توجه به موارد گفته شده، تقریبا موضوع یا ترفند مهم دیگری در این اپلیکیشن وجود ندارد و شما با مطالعه ی این آموزش، با تمام بخش ها و امکانات اینستاگرام آشنا شده اید. نظر شما درباره این اپلیکیشن محبوب چیست؟ آیا روند رو به رشد آن همچنان ادامه خواهد داشت؟

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.